Sprzedaż smartwatchy dramatycznie spadła

Sprzedaż smartwatchy dramatycznie spadła02.05.2016 10:45
Źródło zdjęć: © chip.pl

To stanowczo za wcześnie, by mówić o jakimś "początku końca" smart-zegarków, ale wyniki sprzedaży z pierwszego kwartału 2016 roku z pewnością mogą wydawać się niepokojące. Czyżby rynek powoli się już nasycał?

Rok 2015 był na rynku smartwatchy niczym wystrzał w kosmos. Wystarczy porównać dane sprzedażowe z pierwszego kwartału 2015 roku, kiedy liczba dostaw "inteligentnych" zegarków wyniosła 1,3 miliona sztuk, do pierwszego kwartału tego roku - 4,2 miliona sztuk. To wzrost o 223 procent!

Sytuacja wygląda natomiast zupełnie inaczej, jeśli pierwszy kwartał 2016 porównamy do ostatniego kwartału roku poprzedniego. Wtedy do sprzedaży trafiło 8,1 miliona sztuk smartwatchy, a zatem w dwóch sąsiadujących ze sobą kwartałach zanotowany został spadek niemal o połowę (48 procent). To dużo, choć warto też oczywiście pamiętać, że ostatni kwartał każdego roku to czas świątecznych zakupów, a smart-zegarki świetnie nadają się pod choinkę.

Ciekawie prezentują się też udziały rynkowe i wyniki sprzedażowe poszczególnych producentów. Widać dwa wyraźne trendy: spada liczba urządzeń sprzedawanych przez Apple i Samsunga, natomiast rośnie sprzedaż innych. Po drugie - spadają rynkowe udziały zegarków z systemem firmy Apple, to samo dotyczy też urządzeń Samsunga (system Tizen), natomiast za niepozornym słowem "inni" kryją się wzrastające udziały zegarków z systemem Android Wear. Nadal jednak to do Apple należy aż 52,4 procent całego rynku.

słk

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Sony Xperia: dwa nowe małe smartfony

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.