Spada liczba wysłanych SMS-ów. Wciąż jednak pełnią bardzo ważną funkcję

Spada liczba wysłanych SMS-ów. Wciąż jednak pełnią bardzo ważną funkcję11.01.2020 14:16
Źródło zdjęć: © WP.PL

Ubiegłoroczne święta okazały się kolejną okazją potwierdzającą, że SMS-y w Polsce są w lekkim odwrocie. Spada liczba wysłanych wiadomości. I to już nie pierwszy raz.

Jak informuje "Rzeczpospolita", 24 grudnia 2019 roku klienci Orange Polska wysłali 59,1 mln SMS-ów. W 2018 było to 71 mln wysłanych wiadomości. Podobne dane udostępnił Play. W wigilię użytkownicy operatora przesłali 58,3 mln. W tym przypadku mamy do czynienia z 23 proc. spadkiem.

Gorsze wyniki zauważalne były również w sylwestra i Nowy Rok. W sieci Orange 31 grudnia i 1 stycznia przesłano łącznie 62 mln SMS-ów (z czego w sylwestra było to 31,4 mln wiadomości tekstowych - wynik o prawie 5 mln mniejszy niż rok wcześniej).

"Statystyka Playa z tych samych dwóch dni to 66,68 mln wiadomości, o 18 proc. mniej niż przed rokiem" - czytamy na rp.pl.

Zobacz też: Nowa Motorola Razr. Kultowy telefon powraca w nowoczesnej formie

Oczywiście prognozowanie śmierci SMS-ów byłoby przesadą. W końcu wciąż mówimy o milionach wysłanych wiadomości. Nie da się jednak ukryć, że coraz większa liczba Polaków rezygnuje z tej formy komunikacji. Życzenia częściej wysyła się za pomocą komunikatorów.

Trend zauważalny jest od lat. Główny Urząd Statystyczny w 2018 roku informował, że liczba SMS-ów wysłanych w 2017 zmniejszyła się aż o miliard. To robi wrażenie, choć wynik "na głowę" był już mniej imponujący - przeciętny Polak wysłał raptem o 22 mniej wiadomości.

SMS-y mają swoich przeciwników, ale to wciąż istotna forma komunikacji. Choć stale się zmienia. Coraz częściej służą do ostrzegania i informowania o niebezpieczeństwie, czego przykładem jest Rządowe Centrum Bezpieczeństwa.

Niestety, SMS-y to jedna z ulubionych metod ataków wykorzystywana przez cyberprzestępców. To właśnie dlatego sieć inPost zrezygnowała z wysyłania ich użytkownikom.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.