Sony Music odnowiło umowę z YouTube

Sony Music odnowiło umowę z YouTube13.02.2009 18:00
Źródło zdjęć: © Sony

YouTube poinformował, że udało mu się odnowić umowę z wytwórnią muzyczną Sony Music Entertainment. Dzięki niej z serwisu nie znikną treści oferowane przez tego wydawcę, wśród których znajdują się materiały takich artystów jak Beyonce czy Avril Lavigne.

Osoba związana z wytwórnią Sony Music twierdzi, że firma ta widzi wciąż ogromny potencjał jeśli chodzi o możliwości serwisu YouTube. Jest on wykorzystywany przez firmę głównie do promocji muzyki wykonywanej przez własnych artystów. A możliwości te są bardzo duże, gdyż według firmy badawczej comScore w grudniu ubiegłego roku serwis będący własnością Google mógł się pochwalić 10. mln unikalnych użytkowników w samych tylko Stanach. Oznacza to, że globalna ich liczba jest co najmniej kilka, o ile nie kilkanaście, razy większa.
YouTube posiada również wciąż ważną umowę z grupą Vivendi Universal Music, do której należy m.in. wytwórnia EMI Music. Jednak jak twierdzi inna osoba związana ze źródłem, umowa ta nie jest zagrożona i w odpowiednim czasie powinna zostać przedłużona bez większych problemów.

Odnowienie umowy z wytwórnią Sony Music oraz dobra współpraca z grupą Vivendi Universal Music to dosyć ważna wiadomość w świetle sporu wokół porozumienia z grupą Warner Music. Przypomnijmy: w grudniu ub.r. doszło do zerwania umowy pomiędzy dwoma firmami. Wtedy to Warner Music zażądał usunięcia teledysków z YouTube - http://www.idg.pl/news/330718/warner.zazadal.usuniecia.teledyskow.z.youtube.html. Przyczyną takiej decyzji było brak porozumienia na temat opłat licencyjnych z udostępnianych przez wytwórnię materiałów.

Od jakiegoś już czasu wideo strumieniowe jest najszybciej rozwijającą się gałęzią rynku rozrywkowego w Internecie. Jest ono również świetnym uzupełnieniem telewizji jeśli chodzi o kanały dostępu do młodych widzów.

Jak informuje agencja Reuters, każda wytwórnia muzyczna otrzymuje od Google, właściciela serwisu YouTube, około pół centa za każdą odsłonę danego teledysku. Również część wpływów z reklam wyświetlanych obok takiego materiału trafia do kieszeni firm fonograficznych.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.