Sony: kamera 3D wkrótce dla każdego

Sony: kamera 3D wkrótce dla każdego11.03.2010 13:30
Źródło zdjęć: © IDG.pl

Sony finalizuje pracę nad kamerą 3D przeznaczoną na rynek konsumencki. Firma chce w ten sposób zaoferować produkt, który umożliwi większości klientów przygotowywanie własnych produkcji filmowych w tej technologii.

Sony jak na razie nie chce zdradzać szczegółów związanych z opracowywaną technologią i produktem. Wiadomo natomiast, że kamera 3. trafi na rynek wraz z nową linią urządzeń familijnych.

Źródło zdjęć: © Sony 3DTV (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © Sony 3DTV (fot. IDG.pl)

"Nie mogę jeszcze zdradzić szczegółów, ale potwierdzam, że opracowujemy wersję 3. tego popularnego produktu" - powiedział Masashi Imamura, prezes grupy obrazu i dźwięku w Sony.
Deklaracja Sony może oznaczać, że firma chce wydać na rynek produkt o znacznie większych możliwościach niż udostępniona w ubiegłym roku cyfrówka 3. marki FujiFilm. Przypomnijmy, że model FujiFilm Finepix Real 3D W1 oferuje co prawda możliwość robienia zdjęć i nagrywania wideo w 3D, ale z obiektywami F3.7(W) - F4.2(T) i sensorami obrazu typu CCD (1/2,3") - każdy o rozdzielczości 10 mln. pikseli - nie daje użytkownikowi zbyt wielkiego pola do popisu.
Sony od pewnego czasu oferuje już kamery 3D przeznaczone dla profesjonalistów. Firma współpracuje też z nadawcami, którzy wykorzystają technologię do transmisji części meczów podczas tegorocznych piłkarskich mistrzostw świata w RPA. Jak na razie pewne jest, że powstanie trójwymiarowy film podsumowujący mundial. Rok 201. będzie przełomowy dla światowego rozwoju technologii 3D. Wraz udostępnieniem profesjonalnych i amatorskich kamer 3D na rynku pojawią się również inne urządzenia obsługujące tę technologię, głównie telewizory, odtwarzacze płyt czy laptopy.
Wiadomo, że pierwsze telewizory Sony Bravia z funkcją 3. wejdą do sprzedaży 10 czerwca (data potwierdzona w Japonii, na innych rynkach ma to nastąpić w tym samym czasie). Urządzenia zaoferują w pierwszej kolejności panele LCD o przekątnej 40 i 46 cali. W zestawie z każdym z nich znajdzie się para specjalnych okularów z aktywną migawką, umożliwiających oglądanie obrazu w 3D.

Źródło zdjęć: © Sony 3DTV (fot. IDG.pl)
Źródło zdjęć: © Sony 3DTV (fot. IDG.pl)

Oferta telewizorów 3. poszerzy się w lipcu, gdy do wspomnianych modeli dołączą kolejne - odbiorniki 52 i 60" z okularami oraz cztery modele tzw. "3D Ready". Te ostatnie będą wyposażone w układy elektroniczne umożliwiające generowanie obrazu 3D, ale okulary i transmiter podczerwieni, synchronizujący odświeżanie ekranu z migawką szkieł trzeba do nich dokupić osobno. Telewizory są wyposażone w układy konwertujące standardowy sygnał wideo na obraz 3D.
Do wojny o rynek 3. przygotowują się również inne firmy. Panasonic przystępuje do działania już 10 marca, kiedy to koncern rozpocznie promocję 50-calowej plazmy 3D o oznaczeniu VT25. W zestawie z odbiornikiem znajdzie się oprócz okularów także odtwarzacz Blu-ray. Koszt takiego zestawu na starcie to ok. 2,5 tys. dolarów. Samsung już w styczniu rozpoczął produkcję paneli dla telewizorów LCD i LCD z podświetleniem LED, które umożliwią - we współpracy ze specjalnymi okularami - oglądanie transmisji 3D.
Z badań DisplaySearch wynika, że w tym roku do sklepów trafi ponad milion TV wykorzystujących technologię 3D. Do 2018 roku liczba ta zwiększy się do 64 mln. DisplaySearch szacuje też, że do 2018 na rynku znajdować się będzie nawet do 10 mln monitorów 3D. Rynkiem dominujących z tą technologią będzie natomiast segment telefonów komórkowych - z ponad 71 mln urządzeń do 2018 roku.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.