Smartwatche, opaski fit itp - Polacy są w nich zakochani

Smartwatche, opaski fit itp - Polacy są w nich zakochani25.05.2016 11:50
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Zależy nam na stałej łączności i szukamy rozwiązań, które ułatwią codzienne życie. Zgodnie z tymi potrzebami, na rynku rośnie w siłę oferta elektroniki ubieralnej. Jak w Polsce wygląda ten trend i czy Polacy pokochali światową modę na wearables?

Niezależnie od tego, jakiej nazwy użyjemy - wearables, „elektronika ubieralna”. czy „inteligentna galanteria”, zawsze mamy na myśli gadżety, które w założeniu ułatwiają codzienne czynności i które zawsze mamy przy sobie. Dosłownie nosimy je przez całą dobę, niczym część garderoby.

W tym segmencie rynku znajdziemy smartwatche, czyli inteligentne zegarki, które pozwalają skorzystać z telefonu bez wyciągania go z torby czy kieszeni. Producenci idą nawet o krok dalej, czyniąc smartwatche niezależnymi urządzeniami. Dla przykładu Samsung Gear S, dzięki slotom na kartę SIM, pozwala zachować łączność ze światem: wykonywać połączenia, odbierać wiadomości SMS i korzystać z internetu nawet wtedy, kiedy telefon zostanie w domu.

Osobną kategorię stanowią urządzenia typu fitness –. opaski i zegarki sportowe, umożliwiające śledzenie aktywności fizycznej. Takie w swoim portfolio posiada większość producentów, w tym HTC, Huawei, Microsoft itp. Produkty te idealnie wpisują się w modę na zdrowy styl życia. To taki osobisty trener, który pilnuje, motywuje i którego zawsze mamy przy sobie. W zależności od modelu opaski mogą zliczać kroki i spalane kalorie, określać przebyty dystans i tempo czy informować o postępach w wykonaniu założonego zadania. Niektóre działają nawet podczas snu, sprawdzając jego długość i jakość, a także, ile razy budzimy się w nocy.

- Elektronika ubieralna to stosunkowo młody segment rynku, jednak portfolio produktów bardzo szybko się powiększa. Pojawiają się nowe modele, ale także producenci. W ostatnich miesiącach wiele marek znanych z segmentu tabletów i smartfonów rozszerzało swój asortyment właśnie o te urządzenia. Obecnie każdy znaczący producent smartfonów ma w swojej ofercie chociaż jeden smartwatch –. komentuje Filip Łukasik, Product Manager w Komputronik SA. To kategoria z potencjałem, która dynamicznie się rozwija, a producenci zaskakują nowymi rozwiązaniami – dodaje.
Zainteresowanie elektroniką ubieralną utrzymuje się na dosyć wysokim poziomie. Wiele osób widzi w niej nowinkę technologiczną, która przyciąga uwagę i jest modna. Inni dostrzegają funkcjonalność tego typu gadżetów. Jest to szczególnie widoczne w przypadku zegarków sportowych, które stają się podstawą efektywnych ćwiczeń i są dostępne w przystępnych cenach.

W pierwszym kwartale 201. roku odnotowano wzrost sprzedaży elektroniki ubieralnej na poziomie ok. 250 proc. Wśród największych hitów ostatnich miesięcy można wymienić smartwatch Samsung Gear S2 oraz opaskę sportową Polar Loop. Najpopularniejszym zegarkiem sportowym jest Polar M400.

Można zatem śmiało powiedzieć, że Polacy są tym rynkiem coraz bardziej zainteresowani, a to oznacza jego dynamiczny rozwój w naszym kraju.
sk

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.