Smartfony mają dla nas różne funkcje. Do tego używamy ich najczęściej

Smartfony mają dla nas różne funkcje. Do tego używamy ich najczęściej26.09.2018 13:56
Źródło zdjęć: © flickr.com | John Karakatsanis

Honor i Kantar Millward Brown spytali młodych Europejczyków o preferencje związane z używaniem smartfonów. Sposób użycia smartfonów diametralnie różni się od starszych "komórek". Ale jak się okazuje, niektóre funkcje telefonów są nadal aktualne.

Badanie konsumenckie przeprowadzone przez Honor i Kantar Millward Brown wśród 1800 użytkowników smartfonów w wieku 15-38 lat w sześciu krajach Europy pokazuje, że dominacja smartfonów nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi istotnie wpływa na sposób używania „komórek”. Fotografowanie, korzystanie z mediów społecznościowych, przeszukiwanie sieci i czytanie e-maili – to najważniejsze zdaniem respondentów funkcje nowoczesnych smartfonów, których znakomitymi przykładami są Honor 10 i Honor Play z aparatami wspieranymi przez sztuczną inteligencję.

Młodzi Europejczycy wykorzystują smartfony do „podstawowych zadań” takich jak telefonowanie i kontaktowanie się za pomocą wiadomości tekstowych (odpowiednio 92 proc. i 83 proc.), ale za najważniejsze funkcje swoich urządzeń uważają: fotografowanie (87 proc.), korzystanie z mediów społecznościowych (78 proc.), czytanie e-maili (83 proc.) i przeszukiwanie internetu (80 proc.) – blisko połowa pytanych umieściła je w grupie najważniejszych funkcji smartfonu.

Płeć i wiek mają znaczenie

Kobiety traktują smartfony jako narzędzia do korzystania z mediów społecznościowych (83 proc. vs 73 proc.), fotografowania (91 proc. vs 84 proc.) i wysyłania oraz odbierania wiadomości tekstowych (90 proc. vs 77 proc.) znacznie częściej niż mężczyźni. Reprezentanci pokolenia Z (wiek 15 - 24) chętniej używają smartfonów w celach rozrywkowych, do grania i komunikowania się ze znajomymi przez media społecznościowe. Nieco starsi użytkownicy, w wieku 25-38 (pokolenie Y), znacznie częściej postrzegają swój smartfon jako narzędzie pracy i „tradycyjnej” komunikacji (sprawdzanie poczty elektronicznej, rozmowy, SMS-y i MMS-y).

Każdy kraj jest inny, chociaż wiele nas łączy

Młodzi Polacy używają smartfonów do komunikowania się, utrwalania ważnych momentów i przeszukiwania internetu. Zauważalnie częściej niż pozostali pytani fotografują i nagrywają wideo, przeszukują internet. Czechów wyróżnia upodobanie do grania na smartfonach. Zarówno Polacy jak i Czesi stosunkowo częściej wysyłają SMS-y i MMS-y oraz korzystają z funkcji takich jak budzik i kalkulator.

Młodzi Finowie najintensywniej w badanej grupie korzystają z komunikatorów (78 proc.). Węgrzy zdecydowanie nie są fanami SMS-ów i MMS-ów – wskazywali na nie najrzadziej ze wszystkich pytanych, być może dlatego, że chętniej korzystają z komunikatorów internetowych (61 proc.).

Kreatywni i towarzyscy indywidualiści – tacy są młodzi Europejczycy korzystający ze smartfonów

Biorący udział w badaniu użytkownicy smartfonów najczęściej opisują siebie jako kreatywnych, otwartych, opiekuńczych, wyjątkowych i niezależnych. Młodzi Polacy, podobnie jak Czesi, uważają się za indywidualistów lubiących spędzać czas poza miastem. Węgrzy natomiast postrzegają siebie jako bardzo opiekuńczych i niezawodnych domatorów. Ich rówieśnicy z Finlandii z kolei częściej niż pozostali pytani określają siebie jako niezależnych. Grecy uważają się za profesjonalnych, otwartych i kreatywnych. Serbowie wybrali towarzyski, kreatywny i wyjątkowy jako najlepiej charakteryzujące ich określenia.

Smartfony Honor dla młodych duchem i aktywnych użytkowników mediów społecznościowych

„Marka Honor ze swoim hasłem »For the Brave« (»Dla odważnych«) została stworzona, aby spełnić wymagania cyfrowych tubylców oczekujących produktów umożliwiających intensywne korzystanie z internetu. Najnowsze badanie przeprowadzone przez Kantar Millward Brown na zlecenie Honor potwierdza, że młodzi ludzie potrzebują niezawodnych urządzeń oferujących im pełen wachlarz możliwości komunikowania ze światem – od prostych rozmów i wiadomości tekstowych, przez szybkie przeszukiwanie sieci i sprawdzanie e-maili aż po wykonywanie i dzielenie się znakomitej jakości fotografiami. Nasze najnowsze smartfony Honor 10 i Honor Play z GPU Turbo i sztuczną inteligencją są znakomitymi i dostępnymi cenowo narzędziami dla nich” – powiedział Michael Jing, zarządzający Honor w Polsce.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.