Smart TV rośnie w siłę. Teraz także w kulturze wysokiej

Smart TV rośnie w siłę. Teraz także w kulturze wysokiej21.03.2013 13:13
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Prawie o 700 procent w porównaniu z 2011 wzrosła w 2012 roku liczba uruchomień lokalnych, polskich aplikacji na platformie Smart TV. W tym czasie prawie o 300 procent wzrosła też liczba aplikacji polskojęzycznych. Dane pochodzą z platformy Samsung Smart TV.

Całkowita liczba uruchomień aplikacji polskojęzycznych w interfejsie Smart TV, wzrosła z kilku milionów w 201. roku, do kilkunastu w 2012, czyli o około 700 procent. Siedmiokrotny wzrost uruchomień aplikacji lokalnych oznacza, że Polacy korzystają z zasobów Smart TV coraz chętniej i zaakceptowali nowy sposób korzystania z telewizora podłączonego do Internetu. Jednym z powodów jest stale rosnąca liczby aplikacji lokalnych. Aktualnie jest ich już 70 (w produktach Samsunga). Oznacza to wzrost aż o 268% w porównaniu z rokiem 2011, kiedy to było ich 19. Obecnie użytkownicy w polskojęzycznych i globalnych aplikacjach mają do dyspozycji tysiące filmów, seriali, programów w serwisach wideo, a ponadto aplikacje informacyjne, edukacyjne, lifestylowe oraz gry i aplikacje społecznościowe, takie jak Facebook czy YouTube.

Wysoki wzrost popularności aplikacji lokalnych jest też wynikiem coraz większej liczby podłączeń do internetu telewizorów Smart TV oraz odtwarzaczy i kin domowych z taką funkcją.

Użytkownicy nowych modeli telewizorów wiedzą, że mogą je wykorzystać nie tylko jako źródło informacji czy narzędzia do odtwarzania filmów, ale jako interaktywne, podłączone do internetu urządzenia, które zapewniają łatwy dostęp do codziennie aktualizowanych treści informacyjnych i rozrywkowych.

Spośród aplikacji lokalnych największym zainteresowaniem wśród Polaków w 201. roku cieszyły się: TVN Player, ipla i VOD.TVP.PL. Dużym zainteresowaniem cieszą się także Facebook, YouTube, Twitter i Google Talk.

Nowością dostępną tylko w telewizorach Samsunga są bardzo ciekawe aplikacje wspierające polską kulturę.

Cztery uznane instytucje kultury we współpracy z Samsung udostępniły właśnie pierwsze w Polsce multimedialne aplikacje dostępne na telewizorach tej marki. Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Powstania Warszawskiego, Narodowy Instytut Audiowizualny oraz Teatr Wielki - Opera Narodowa to pierwsze w Polsce instytucje, które zaproponowały wielbicielom kultury dostęp do swoich bogatych zasobów, często niedostępnych na co dzień dla zwiedzających. W aplikacjach znajdziemy ogromną liczbę zdjęć prezentujących dzieła sztuki, ważne dla historii i kultury materiały audiowizualne, a także praktyczne informacje o placówkach –. aktualności, wiadomości o wystawach i godzinach otwarcia. Wszystko to jest dostępne za pomocą podłączonych do sieci internet urządzeń Samsung Smart TV (telewizorów z serii D i E oraz Blu-ray z serii E).

Każda z aplikacji poszczególnych instytucji różni się od siebie m.in. interfejsem oraz rodzajem prezentowanych materiałów. Łączy je jedno - bogaty przegląd zasobów, którymi instytucje chcą pochwalić się przed szerokim kręgiem użytkowników. Eksperci z 4 ośrodków zadbali, aby forma prezentowanych zasobów była atrakcyjna zarówno dla zwykłych użytkowników, jak i koneserów kultury wysokiej. Zdjęcia eksponatów np. z Muzeum Narodowego w Warszawie wzbogacone o opisy katalogowe. Z kolei w aplikacji Muzeum Powstania Warszawskiego można zapoznać się z licznymi wywiadami, animacjami. Miłośnicy opery, przed udaniem się na spektakl do Teatru Wielkiego - Opery Narodowej mogą sprawdzić repertuar, a także zapoznać się z materiałami zakulisowymi i wywiadami z artystami. Imponującą bazę multimedialną proponuje także Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA). NINATEKA to obecnie blisko 2 00. cennych materiałów audiowizualnych: spektakli teatralnych i operowych, rejestracji koncertów, filmów dokumentalnych i animowanych, wykładów i
debat, audycji telewizyjnych i radiowych, relacji z festiwali i konferencji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.