Santander zmienia sposób logowania. Nareszcie, bo długo na to czekaliśmy

Santander zmienia sposób logowania. Nareszcie, bo długo na to czekaliśmy31.10.2019 11:35
Źródło zdjęć: © Arkadiusz Ziolek/East News

Santander Bank Polska rozsyła dziś informacje o nowej metodzie logowania. Z całą pewnością będzie bezpieczniejsza, ale też przysporzy mniej problemów samemu bankowi. Informację o nowej metodzie klienci otrzymują w formie SMS.

Od dziś do usług bankowości elektronicznej w Santander Bank Polska można logować się za pomocą ustalonego przez siebie loginu. Treść wiadomości SMS wysłanej przez bank tłumaczy właściwie cały proces krok, po kroku. Oczywiście brak polskich znaków spowodowany jest wymaganiami mojego operatora.

"Masz nowa opcje logowania do uslug bankowosci elektronicznej. Mozesz zmienic swoj numer NIK na osobisty login (np. Filozof123). Zrobisz to w latwy sposob w zakladce ustawienia -> "wlasny login". Polecamy sie - Santander Bank Polska. "

Nowe logowanie w Santander - czy to ma sens?

Temat nowego sposobu logowania w Santander poddaliśmy krótkiej redakcyjnej debacie. Chociaż na pierwszy rzut oka wydaje się trochę niebezpieczny, to w rzeczywistości jednak jest świetnym pomysłem. Moje obawy wzięły się z ostatnich częstych wycieków danych. Bazy pełne loginów i haseł są łatwo dostępne w sieci.

Jak (niestety) wiadomo, internauci często nie dostosowują się do podstawowych zasad bezpieczeństwa w sieci. Hasła tworzą banalnie proste, a często ten sam login i hasło używają do logowania w różnych platformach. Stąd, jeśli te dane wyciekną, a któreś z nich okażą się kombinacjami do logowania w Santander, to ktoś straci humor na kilka dobrych tygodni.

Ale przecież niedawno wprowadzono nowe prawo. Każde logowanie z poziomu niezweryfikowanego urządzenia wymaga od nas logowania za pomocą dwustopniowego uwierzytelnienia. To też sam login i hasło nie wystarczą. Potrzebny jest jeszcze (przykładowo) kod podany w SMS.

Nowy sposób logowania to pomoc także dla banku. Numer NIK to aż 10-cyfrowa kombinacja cyfr. Z pewnością osoby nie korzystające z bankowości internetowej mogą go łatwo zagubić. Jeśli nie znajdą dokumentów, w których zapisano ten numer, są zmuszeni kontaktować się z bankiem. A to tylko zbędny kłopot. Własny login z pewnością jest łatwiejszy do zapamiętania, niż długi ciąg cyfr.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.