Samsung ukrywa na smartfonach swoje logo, a LG zmienia specyfikację G5 na niektórych rynkach

Samsung ukrywa na smartfonach swoje logo, a LG zmienia specyfikację G5 na niektórych rynkach29.02.2016 09:35
Źródło zdjęć: © phonearena / chip

Premiera smartfonów LG G5 oraz Samsung Galaxy S7 i S7 Edge była jednym z najważniejszych i na pewno najhuczniejszym wydarzeniem na tegorocznych targach MWC 2016, lecz teraz świat zaskoczyła informacja, która może negatywnie zaskoczyć miłośników sprzętu od obu producentów.

Już w zeszłym roku opisywaliśmy sytuację, w której Samsung – wprowadzając na rynek japoński modele S6 i S6 Edge – robił to "po kryjomu" (czytaj więcej: Samsung w Japonii sprzedaje smartfony po kryjomu. Jest aż tak źle?. Firma oficjalnie nie komentowała wtedy swojego postępowania, ale analitycy domyślali się, że ma to związek z niezbyt wysokimi notowaniami koreańskiej marki na japońskim rynku. W sytuacji wyboru między zachowaniem własnego logo lub sprzedaniem większej ilości urządzeń, Samsung wybrał to drugie rozwiązanie, czego rezultatem były jedyne w swoim rodzaju Samsungi Galaxy S6 i S6 Edge oznaczone jako Docomo.

Wygląda jednak na to, że tego typu sytuacja może się powtórzyć – i to nawet na większą skalę! Jak donoszą media, Galaxy S7 i S7 Edge będą sprzedawane bez logo Samsunga na dwóch bardzo poważnych rynkach: chińskim i... południowokoreańskim. W tym momencie hipoteza dotycząca zwiększenia sprzedaży kosztem ukrycia producenta sprzętu zaczyna chwiać się w posadach, tym bardziej, że prawdopodobnie logo Samsunga zniknie jedynie z przedniej ścianki telefonów (pokazują to matreriały TENAA i grafiki reklamowe) , natomiast zostanie zachowane na tylnej ściance. Mimo wszystko, a może właśnie przez to, decyzja koreańskiego producenta staje się jeszcze mniej zrozumiała. Trudno pojąć, dlaczego na swoim rodzimym, południowokoreańskim rynku, producent "wstydzi się" swoich flagowych smartfonów. Z czasem okaże się, czy sprawa nie będzie dotyczyć większej liczby rynków, niż tylko wspomnianych dwóch.

Z o wiele większymi obostrzeniami muszą się liczyć fani pierwszego modułowego smartfona, który był jedną z gwiazd MWC 2016. LG G5 to jeden z telefonów segmentu premium, co oznacza, że oferuje naprawdę świetną specyfikację sprzętową. Jednak nie wszędzie. Rozczarowani mogą być klienci z Ameryki Południowej i Ameryki Środkowej, ponieważ LG planuje wprowadzenie na te rynki mocno zubożonej wersji LG G5. Jak tłumaczy to producent, sygnały płynące od operatorów wskazywały bowiem, że są to regiony jeszcze bardziej niż przeciętnie nastawione na niższą cenę zakupu oraz mało zainteresowane wirtualną rzeczywistością.

Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Sebastian Kupski, Wirtualna Polska)

Dlatego uboższa wersja LG G5 nie tylko wyposażona będzie w procesor Snapdragon 65. (w miejsce najnowszego, wydajnego i energooszczędnego Snapdragona 820), ale również pozbawiona będzie możliwości współpracy z wprowadzonymi na MWC 2016 goglami LG 360 VR. Jeszcze jedną wartą odnotowania zmianą będzie mniejsza ilość pamięci RAM - 3 GB w miejsce 4 GB.

Na szczęście w Europie (w tym w Polsce), a także w Azji czy Ameryce Północnej sprzedawana będzie mocniejsza wersja nowego "okrętu flagowego" LG, a smartfony Galaxy S7 i S7 edge powinny sobie świetnie radzić bez logo Docomo.

_ Opr. SŁK _

Polecamy w wydaniu internetowym chip.pl: Google oczekuje większych dysków twardych. Dosłownie

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.