Rynek gotowy na NFC

Rynek gotowy na NFC23.02.2011 23:40

Według firmy doradczej Frost & Sullivan, rynek NFC przeszedł już z etapu "innowacji" do etapu "wczesnych nabywców" oraz od badań do pierwszych wdrożeń komercyjnych.

Temat rozwoju usług Near Field Communication (NFC) był jednym z ważniejszych podczas ostatniego Mobile World Congress w Barcelonie. Android w wersji Gignerbread wpiera już technologię NFC, Samsung przygotował kompatybilny system bada 2.0, a według plotek moduł NFC trafi też do nowego iPhone'a.

Kluczowym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi jest upowszechnienie zastosowania NFC w telefonach komórkowych. Frost & Sullivan szacuje, że do roku 2015 na światowym rynku znajdzie się 863 milionów telefonów komórkowych wyposażonych w moduł NFC, co będzie stanowić ponad 53% całego rynku.

Według analiz Frost & Sullivan, w 2015 roku NFC będzie najczęściej wykorzystywanym rozwiązaniem służącym do realizowania płatności mobilnych. Całkowita wartość płatności dokonywanych za pośrednictwem NFC na całym świecie osiągnąć ma w 2015 roku wartość 111,19 miliardów euro, zaś w samej Unii Europejskiej 41,87 miliardów euro.

Już od niemal dekady rozwiązanie NFC zmaga się z problemami natury politycznej i komercyjnej. Większość sektorów zaangażowanych w próby zastosowania NFC nie chce się dzielić znaczącymi dochodami, generowanymi przez to rozwiązanie.

Przykładem może być spór pomiędzy bankami a operatorami sieciowymi. Początkowo, każda ze stron chciała zmusić drugą do przyjęcia swojego modelu biznesowego. Po nabyciu banków przez operatorów sieciowych i operatorów przez przedsiębiorstwa finansowe, okazało się, że kompromis i współpraca są najlepszym rozwiązaniem.

Rynek NFC posiada potencjał generowania dochodów dla całego ekosystemu. Nawet jeśli wydaje się, że w przypadku samego sprzętu - takiego jak karty SIM i kontrolery NFC - dochody spadną, to jednak przychody całego rynku wciąż będą rosły.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.