Reklamy w radiu internetowym nam nie przeszkadzają

Reklamy w radiu internetowym nam nie przeszkadzają15.06.2011 11:56
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Ponad połowa badanych słucha radia w internecie co najmniej raz w tygodniu, najczęściej wybierają stacje nadające w eterze - wynika z drugiej edycji badania BInAR. Blisko 90 proc. słuchaczy nie przeszkadzają reklamy - wolą słuchać stacji za darmo niż wykupywać abonament za odbiór bez reklam

Po roku od przeprowadzenia pierwszej edycji Badania Internetowego Audytorium Radia (BInAR) instytut Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Komitetu Badań Radiowych przeprowadził jego drugą edycję.

Z badania wynika, że dwie trzecie respondentów (6. proc.) jako najczęściej wybierany kanał online wskazuje radio nadające również w eterze. Tylko co trzeci badany deklaruje, że stacja, której najczęściej słucha w sieci jest kanałem wyłącznie internetowym. Przeważnie na wybór stacji słuchanej w internecie wpływa prezentowana w niej muzyka (75 proc. wskazań), ale blisko połowa (44 proc.) deklaruje, że ważnym czynnikiem jest też słuchanie tej samej stacji w eterze. Dla co trzeciego respondenta (36 proc.) ważne są emitowane w kanale audycje i to one są powodem wyboru.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Słuchacze coraz bardziej cenią sobie też różnorodność muzyczną w kanałach radiowych i możliwość słuchania programów. Ciągle najpopularniejszymi stacjami są te grające jeden gatunek muzyki (woli je 3. proc.), ale rośnie liczba wskazań na stacje emitujące muzykę i audycje (32 proc.) oraz grające mieszankę gatunków (30 proc.). Tylko 2 proc. woli kanały z samymi audycjami.

Słuchaczom nie przeszkadzają reklamy. Mimo, że większość zetknęła się z reklamami (spotami dźwiękowymi podczas odtwarzania streamu, na stronie kanału lub w playerze), to nie są one drażniące - 8. proc. zgadza się, by się pojawiały. Tylko 13 proc. deklaruje, że wolałby zapłacić za możliwość słuchania kanału bez żadnych reklam.

Ponad połowa badanych (6. proc.) słucha radia w internecie co najmniej raz w tygodniu. Im wyższa jest częstotliwość słuchania tym dłuższy jest też dzienny czas słuchania. Wśród osób, które słuchają radia online codziennie lub prawie codziennie zdecydowana większość (87 proc.) słucha powyżej godziny, a heavy userów - osób spędzających z radiem internetowym ponad 5 godzin - jest aż 18 proc.

Najczęściej słuchamy kanałów internetowych w domu (8. proc.) i w pracy (28 proc.), w ciągu dnia (49 proc.) oraz wieczorem (40 proc.). Podczas słuchania radia online prawie wszyscy korzystają też z innych mediów - najczęściej surfują po internecie (94 proc.) i czytają prasę (29 proc.).

Przeważnie stacje odtwarzane są wprost ze strony internetowej - w ten sposób słucha ich 8. proc. badanych. Co trzeci (35 proc.) używa playera - najczęściej jest to WinAmp i Windows Media Player.

Mniejszą popularnością niż radio online cieszą się w Polsce podcasty - korzysta z nich 2. proc. badanych, z czego połowa rzadziej niż raz w miesiącu. Najczęściej są one odsłuchiwane przez stronę internetową, za pomocą komputera.

Badanie BInAR 201. zostało zrealizowane w maju 2011 za pomocą ankiet internetowych, na próbie 1278 respondentów z bazy badania Radio Track posiadających dostęp do internetu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.