Reklamy Google'a na ulicach Londynu

Reklamy Google'a na ulicach Londynu03.11.2015 12:22
Źródło zdjęć: © Giznet.pl

Przyzwyczailiśmy się już do tego, że w internecie trudno uniknąć reklam Google'a. Już wkrótce mogą się one pojawić również na ulicach naszych miast. Może się tak stać, jeśli Google będzie zadowolone z testów, jakie trwają obecnie w Londynie.

Jak donosi "Business Insider", na londyńskich ulicach (oraz na stacji kolejowej Waterloo) pojawiły się trzy, dość nietypowe billboardy. W odróżnieniu od bardziej tradycyjnych przestrzeni reklamowych, te urządzenia wyświetlają reklamy biorąc pod uwagę aktualizowane na bieżąco dane na temat pogody, natężenia ruchu czy wydarzeń odbywających się w pobliżu. Za dobór wyświetlanych treści reklamowych odpowiadają algorytmy DoubleClick - firmy zajmującej się dostarczaniem reklam w sieci, która przejęta została przez Google jeszcze w roku 2008.

Umieszczenie takich billboardów jest swego rodzaju eksperymentem ze strony Google. Jak wyjaśnia Tim Collier z DoubleClick, firma chce dowiedzieć się, czy stosując metody podobne do tych, jakich używa się w sieci, można lepiej dopasowywać reklamy zewnętrzne i czy będą one miały wpływ na ich skuteczność.

Nietrudno sobie zatem wyobrazić, że w deszczowy dzień wyświetlane będą reklamy parasoli i płaszczy przeciw deszczowych. Podczas upałów Google zaserwuje nam pewnie reklamy lodów i basenów, a w korkach wyświetli oferty podróżowania metrem i koleją. Możliwości są ogromne, a my będziemy poddawani kolejnym zabiegom marketingowym, tym razem uzależnionym nawet od aktualnej pogody.

W najbliższej przyszłości zalew „inteligentnych” reklam zewnętrznych raczej nam nie grozi, ale jak widać Google już nad tym pracuje.

Polecamy na stronach Giznet.pl: UE: Koniec neutralności sieci Źródło: Giznet.pl / WP.PL

Źródło artykułu:Giznet.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.