Reklama sklepu internetowego – jak go skutecznie promować?

Reklama sklepu internetowego – jak go skutecznie promować?25.05.2020 18:06
Źródło zdjęć: © materiał klienta
Artykuł sponsorowany

Reklama jest dźwignią każdego biznesu. W przypadku sklepów internetowych trudno myśleć o zyskach, bez skutecznego reklamowania się. Zatem z jakich metod warto korzystać, aby wypromować sklep internetowy?

Artykuł sponsorowany

Reklama sklepu internetowego – strona internetowa i treść

Nawet jeżeli właściciel sklepu pozyskałby za pomocą danych metod ruch na stronie w wysokości rzędu kilkuset tysięcy wyświetleń dziennie, wciąż tak fenomenalny wynik nie przełożyłby się na zyski, jeśli strona wygląda niezachęcająco. Początek marketingu należy zacząć od siebie, a w tym wypadku od dobrze skonstruowanego sklepu internetowego. Znaczenie ma wszystko – sposób prezentacji oferty, szata graficzna, kwestie techniczne związane z programowaniem. Z tego powodu jeżeli chce się mieć naprawdę profesjonalny sklep internetowy, warto zaufać profesjonalistom, którzy stworzą dobrą witrynę pod względem wizualnym, jak i technicznym.

Promowanie sklepu internetowego przez Google Ads

Kampanie reklamowe Google są nieodłącznymi narzędziami każdego biznesu e-commerce. Za pomocą reklam Google Ads (dawniej istniejących także jako Google AdWords), których koszt naliczany może być m.in. za poszczególne kliknięcie w reklamę (CPC), można rozreklamować skutecznie każdy sklep online.

Jedną z najbardziej popularnych metod jest zakup reklam tekstowych Google Ads, które będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania – na dole i/lub na górze. Innym ciekawym pomysłem jest prezentowanie reklam na portalach zewnętrznych. Mogą to być zarówno witryny branżowe, których właściciele zarabiają na Google Ads, jak i popularne strony internetowe z ogłoszeniami lub porównywarki produktów. Kolejną opcją jest skorzystanie z Google Shopping. Rezultatem odpowiednio zoptymalizowanej kampanii będzie wyświetlanie się danych produktów ze sklepu internetowego w formie graficznej nad resztą wyników wyszukiwania.

Nie sposób zapomnieć o rozwiązaniu, jakim jest Facebook Ads i Google Ads dla sklepów internetowych. Media społecznościowe stają się coraz silniejszym motorem napędowym dla biznesu e-commerce. Mogą dać ogromną skuteczność, zwiększając ruch, konwersję i przychody, jednak wymagają profesjonalnego zaplanowania i wdrożenia.

Pozycjonowanie SEO dla sklepów internetowych

Niemniej istotnym elementem działań marketingowych w obrębie sklepów e-commerce będzie postawienie na pozycjonowanie. SEO, czyli Search Engine Optimization, to dziedzina odpowiadająca za m.in. tworzenie witryny, która będzie wysoko indeksowana przez wyszukiwarkę internetową. Kampanie SEO należą do bardziej długotrwałych rozwiązań, ale jednocześnie same w sobie generują ogromną wartość. Poprawnie zoptymalizowana strona internetowa pod względem SEO będzie „przyjaźniejsza” dla algorytmów Google i tak samo – lub bardziej – atrakcyjna dla klientów! Dodatkowo pewne elementy kampanii SEO, np. tworzenie bloga firmowego dla sklepu online, pomogą nie tylko w wypozycjonowaniu strony. Takie części będą odpowiadały za kreowanie profesjonalnego wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Często pomogą w uzyskaniu wyższej wiarygodności i lepszej oceny od klientów. Ci ostatni widząc, że sklep angażuje się w kontakt z klientem, posiada wiele wartościowych treści na swojej witrynie, chętniej skorzystają z prezentowanej oferty.

Podsumowując, metod na reklamowanie sklepu internetowego jest wiele. Nie zawsze wszystkie powinny występować jednocześnie, ale w wielu przypadkach jest to zalecane (SEO, Facebook Ads, Google Ads). Aby jednak móc liczyć na lepszy, a nie gorszy, rezultat, warto odpowiedzialność za te działania zcedować na profesjonalistów, którzy zajmują się reklamą i pozycjonowaniem sklepów.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.