Raport Interaktywnie.com "Projektowanie stron WWW 2017"

Raport Interaktywnie.com "Projektowanie stron WWW 2017"04.12.2017 16:41
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com

W najnowszym raporcie Interaktywnie.com omawiamy trendy, które rządzą dzisiaj współczesnym web designem, ale podejmujemy też tematykę związaną z obszarami, które zmieniają się w ostatnim czasie mniej dynamicznie - domenami i hostingiem. Sprawdzamy, jak powinna być zbudowana strona internetowa, by realizowała cele przedsiębiorstwa.

Przede wszystkim jednak zaznaczamy, że stronę należy mieć, o czym wciąż niemal połowa małych i średnich przedsiębiorstw zapomina. A lekceważąc wymóg wirtualnej reprezentacji, pozbawiają się potencjalnych zysków, które można osiągnąć stosunkowo niewielkim kosztem. Dzisiaj strona internetowa nie wiąże się bowiem z koniecznością ponoszenia astronomicznych nakładów na zespół programistów, grafików i UX designerów. Oczywiście, takie realizacje są i nadal będą potrzebne największym graczom, ale małe organizacje mają całkiem spory wybór tańszych i - jak zaznaczają specjaliści - obecnie już bardzo satysfakcjonujących rozwiązań.

- Zarówno Wordpress jak i Joomla! to świetne systemy CMS, obecnie najpopularniejsze na świecie. Oprogramowania tego typu jest znacznie więcej na rynku. Każdy z nich przy odpowiednim wykorzystaniu sprawdzi się w dowolnym komercyjnym projekcie. Musimy tylko jasno określić cele, a także podjąć współpracę z odpowiednią doświadczoną firmą, która zapewni długoterminowe wsparcie. Niewątpliwą zaletą popularnych CMSów powszechne zrozumienie standardu i łatwość zmiany firmy obsługującej projekt. Jeśli agencja jednak nam wmawia, że nasz obecny system, niezależnie czy to Wordpress, Joomla!, Drupal czy jeszcze inny jest zły i konieczna jest migracja, powinna nam się zapalić czerwona lampka. Firmy specjalizujące się w konkretnych systemach często stosują takie wybiegi próbując tylko przejąć klienta - mówi Tomasz Jeska, CEO 48 Media.

Dedykowane strona WWW jest droga w przygotowaniu, a zwykle także w utrzymaniu. Wordpress, który w opinii niektórych specjalistów prześcignął już popularnością Joomlę, wydaje się rozwiązaniem na tyle elastycznym, że może sprawdzić się zarówno w przypadku dużych organizacji, jak i małych podmiotów. W pierwszym - nic nie stoi na przeszkodzie, by szablon strony został zaprojektowany od podstaw, a cały projekt wyróżniał się na tle innych. W drugim - gdy trzeba pilnować kosztów, a unikalny design nie jest priorytetem - można skorzystać z gotowych projektów, spośród których sporą część można dostać za darmo lub za niewielkie pieniądze.

- Gotowe szablony bardzo dobrze sprawdzają się do szybkiego uruchomienia np. prostej strony dla jednostek (firmy, urzędy, mikro firmy) nieposiadających wysokich budżetów na wdrożenie, którym nie zależy aż tak bardzo na zachowaniu identyfikacji marki, czy niestandardowej kreacji. Stosuje się je głównie wtedy, gdy najważniejszym elementem jesttreść, a nie jakość kreacji - podkreśla Krzysztof Cieślak, CEO B-Mind. - Istnieją również szablony, które umożliwiają niejako w pełni zbudowanie serwisu od podstaw “z klocków”, np. moduł galerii, moduł bloga, moduł przewijanego slidera - wymaga to jednak poświęcenia czasu na poukładanie i wdrożenie szablonu.

Strona na Wordpressie będzie użyteczna, możemy ją wyposażyć w wiele przydatnych wtyczek, ułatwiających pozycjonowanie, płatności (w przypadku e-sklepów), obsługę galerii, czy systemów rezerwacyjnych, a co ważniejsze - do zarządzania jej treścią nie potrzeba żadnych umiejętności programistycznych, a czasem nawet wstępnego szkolenia.

- Dedykowana strona internetowa nie jest priorytetem dla osób, które dopiero rozkręcają własny biznes i stawiają pierwsze kroki w marketingu internetowym. Wcale nie chodzi o koszty, które w ostatnich latach z pewnością znacząco wzrosły, ale przede wszystkim problemem jest to, jak potencjalny klient ma się dowiedzieć o naszej firmie - podsumowuje Błażej Abel, CEO firmy Landingi.

Więcej o projektowaniu stron WWW, domenach i hostingu piszemy w raporcie Interaktywnie.com
[POBIERZ RAPORT W PDF]

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.