Raport Interaktywnie.com: E-mail marketing

Raport Interaktywnie.com: E-mail marketing01.09.2017 14:54
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com
Artykuł sponsorowany

E-mail marketing, wbrew wielu opiniom, wciąż ma się bardzo dobrze i - jak wskazują eksperci - pozostanie ważną częścią tortu reklamy internetowej. O tym, jak tworzyć skuteczne kampanie mailingowe, o najnowszych trendach oraz kosztach e-mail marketingu piszemy m.in. w najnowszym raporcie, który promować będą na swoich stronach partnerzy Interaktywnie.com: WP, Interia, Onet a także Gazeta.pl oraz Business Insider Polska.

O czym przeczytasz w raporcie

Jak podaje GUS, aż 58 proc. internautów uważa sprawdzanie skrzynki mailowej jako najważniejszy cel w trakcie korzystania z internetu. Nie można tego bagatelizować, dlatego marketerzy zdają sobie sprawę z potencjału, który drzemie w e-mail marketingu.

Tylko garstka zmniejszy wydatki

Firma GetResponse zapytała zarówno polskich, jak i światowych przedstawicieli branży o to, jak będą wyglądać ich wydatki na e-mail marketing w 2017 roku. W Polsce aż 42 proc. polskich marketerów planuje zwiększyć środki na tego rodzaju kampanie, 46 proc. pozostawi budżet na tym sam poziomie, co rok wcześniej, a zaledwie 12 proc. go obniży. Nieco ponad połowa ankietowanych stwierdziła, że wysyłka mailingów to dobry, a nawet świetny kanał komunikacji. Jak widać, e-mail marketing nadal jest w dobrej formie, choć przechodzi spore zmiany.

Jest też druga strona medalu. O ile polscy marketerzy zgadzają się z tym, że e-mail marketing jest ważną częścią strategii promocyjnej, tak aż 40 proc. z nich przyznaje, że nie stosuje chociażby nawet targetowania przecież to właśnie ono, w oparciu o big data, jest teraz najważniejszym trendem w rozwoju masowych wysyłek.

By przykuć uwagę odbiorcy rozproszoną pomiędzy media społecznościowe, różnorakie notyfikacje i nieustanne powiadomienia, przekaz musi być dopasowany do preferencji odbiorcy, osadzony w odpowiednim kontekście i wysłany we właściwym czasie, a to i tak dopiero początek wyzwań.

- Wzrosła świadomość i znajomość rynku bazodanowego, klienci patrzą na wymierność działań i oczekują konkretnych wyników. Obawa o podjęcie ryzyka ze strony klienta na pewno jest więc większa, a ze strony wydawcy nie wystarczy już tylko emisja kampanii do wybranej liczby odbiorców – tłumaczy Milena Stoch, E-mail Marketing Manager z firmy Sarigato.

Targetowanie i personalizacja

Nie tylko w przypadku e-mail marketingu klienci nie chcą już bowiem płacić za obietnicę dotarcia do wybranej grupy docelowej, tylko za konkretny efekt. A że coraz rzadziej jest nim po prostu otwarcie wiadomości, a częściej sprzedaż, to sprawy się komplikują.

- Permanentna inwigilacja swoich subskrybentów, czy korzystanie z zewnętrznych hurtowni danych, pozwala zamienić masowe wysyłki na spersonalizowane komunikaty – dodaje Jacek Konsek, head of e-mail advertising network z firmy INIS. - Kiedyś dane deklaratywne pozwalały domniemywać, że kobieta w wieku 25-30 lat z dużego miasta to idealna grupa docelowa dla e-commerce. Teraz możemy dokładnie to sprawdzić.

Problem z głowy? Niestety, tylko w teorii, bo większość marketerów nadal nie poświęca targetwaniu należytej uwagi.

- Targetowanie kampanii możliwe jest na kilku poziomach: w oparciu o dane deklaratywne posiadane w bazie, dane udostępniane przez systemy wysyłkowe (geolokalizacja), otwieranie wiadomości przez konkretne programy pocztowe, czas i częstotliwość otwieranych wiadomości – wylicza Milana Stoch zastrzegając jednocześnie, że mnogość dostępnych segmentów sama w sobie nie stanowi w żadnym razie recepty na skuteczną kampanię.

Więcej o tworzeniu kampanii, automatyzacji, kosztach oraz o zmianach przepisów o ochronie danych osobowych (RODO), przeczytasz bezpłatnie pobierając cały raport w formacie pdf.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.