Raport Interaktywnie.com: Wideo w internecie 2016

Raport Interaktywnie.com: Wideo w internecie 201629.07.2016 09:02

Wideo w internecie jest skuteczniejsze, bardziej angażujące i przede wszystkim bardziej akceptowalne od innych form reklamowych w sieci. Nic dziwnego, że już co dwunasta złotówka wydana na reklamę online przeznaczona jest na wideo, a w 2020 wynik ten ma być ponad pięciokrotnie wyższy! Ale w świecie VOD już nie jest tak różowo i to wcale nie przez Netfliksa.

Jego wpływ był oczywiście przełomowy, ale nie tyle pod względem osiągniętych wyników, ile presji, jaką wywarł na pozostałych graczy. Polskie platformy, które przyzwyczaiły nas do tego, że ich internetowa oferta jest tożsama z telewizyjną, nagle ruszyły z produkcją treści przeznaczonych wyłącznie do sieci, a te, które o internecie nie myślały wcale - przygotowały swoje internetowe platformy. Ale łatwo nie jest. Netflix, mimo że entuzjazm po jego debiucie, szybko ustąpił miejsca rozczarowaniu, konsekwentnie buduje swoją pozycję, dodając polskie napisy do swoich filmów i podgryzając tym samych polskich graczy. Nie wszyscy radzą sobie z konkurencją. Na polu walki padły już najstarszy polski serwis VOD - Iplex, a ostatnio należący do Agory Kinoplex.

- W kwietniu Agora zamknęła Kinoplex, platforma nie dowoziła wyników, nie cieszyła się popularnością. To serwis, za którym stała potężna grupa mediowa, właściciel sieci kin, portalu internetowego, a także kanału telewizyjnego w ramach DVB-T. Oferował wiele filmów za darmo, wsparcie dla festiwali, niskie ceny, dostępność na Smart TV. Jednak na nic to wszystko, gdy oferta jest stosunkowo uboga, albo porównywalna z tym, co użytkownicy dostaną w znacznie popularniejszych platformach - mówi Sebastian Studentkowski head of digital w Zenith. - To w gruncie rzeczy dobra wiadomość, ponieważ pokazuje, że nasz rynek VOD przechodzi z etapu rozkwitu w etap dojrzałości. Na rynku zostaną tylko najwięksi i najciekawsi gracze.

Dojrzewanie rynku VOD nie oznacza jednak, że nowi gracze nie mają żadnych szans na zaistnienie. Wystarczy dobry pomysł lub oryginalne podejście do tematu. O potencjale wideo najlepiej świadczy zaangażowanie Grupy Onet-RASP i Grupy Wirtualna Polska, które od dłuższego czasu walczą zaciekle właśnie o ten segment rynku.

Ale wideo to nie tylko VOD, ale też - albo przede wszystkim - reklama. I tu także gra toczy się o ogromną stawkę, bo czasy kiedy synonimem wideo w internecie był YouTube zaczynają powoli odchodzić do lamusa, a przynajmniej Facebook bardzo stara się stworzyć takie wrażenie. Oczywiście, wciąż daleko mu do YouTube, który wyszedł z fazy LOL contentu i zdążył "dorobić się" prawdziwych gwiazd, ale tendencja jest wyraźna.

I trudno się jej dziwić, bo wideo w sieci po prostu sprzedaje. Reklamy Wideo Rich Media tylko w Polsce odnotowują ponad ośmiokrotnie wyższy wskaźnik zaangażowania odbiorcy i odporność na banner blindness. Reklamodawców nie trzeba długo o tym przekonywać, już dzisiaj co trzecia kampania w polskiej sieci zawiera takie rozwiązania, a w przyszłości będzie ich więcej.

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.