Raport Interaktywnie.com: "Projektowanie stron WWW"

Raport Interaktywnie.com: "Projektowanie stron WWW"29.06.2016 14:57
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

One-Page, wideo, kafelki, duże zdjęcia... W najnowszym raporcie Interaktywnie.com omawiamy trendy, które rządzą dzisiaj współczesnym web designem, ale też sprawdzamy, czy stosowanie się do nich opłaciło się największym. Dzięki danym pochodzącym od firmy Gemius - analizujemy, jak wyglądała sytuacja polskich portali horyzontalnych przed i po "kafelkowej rewolucji", a dzięki opiniom ekspertów prognozujemy, jak ich wygląd może zmienić się w przyszłości.

Z perspektywy dwóch lat zmiany polskich serwisów oceniane są pozytywnie, mimo że w momencie ich wprowadzania różnie z tym bywało._ - Trend kafelkowego layoutu niewątpliwie pozwolił na atrakcyjniejszą wizualnie organizację dużej liczby treści na portalach Onet, WP, Interia oraz Gazeta.pl. Jesteśmy przekonani, że wpłynęło to pozytywnie na User Experience korzystających z nich użytkowników _ - mówi Michał Walczyna, manager działu realizacji w Internetica.

Dzisiaj "kafelki" to już standard i mało kto pamięta, że w 201. roku ich wprowadzenie było uważane za "odważne posunięcie". Serwisy zresztą też asekuracyjnie podeszły do jego wdrożenia, bo żaden nie zdecydował się na całkowitą rezygnację z linków tekstowych.

_ - Ciężko stwierdzić, że wspomniane portale wyznaczają trendy, raczej starają się je adaptować na swoje potrzeby czerpiąc z różnych miejsc w internecie. Na pewno są w pewnym sensie wzorcem dla różnych mniejszych portali, ale raczej nie można powiedzieć, żeby wyznaczały standardy w szerszym znaczeniu _ –. uważa Bartłomiej Pawluk, prezes agencji zjednoczenie.

Jak w takim razie zmieniać się będą w najbliższym czasie? Eksperci są ostrożni w prognozach, uzależniając kierunek przyszłych przeobrażeń od zwyczajów użytkowników, którzy już zaczynają czuć się zmęczeni zbyt dużą liczbą reklam, a "możliwe, że będą mieli dość przeładowania informacjami, zdjęciami i filmikami" - mówi Walczyna.

Trend, który każe projektantom budować strony w oparciu o zasadę "mobile first" raczej się umocni. Dzisiaj to już nie tylko sposób na ugłaskanie Google'a, który za brak mobilnej wersji serwisu karał, tylko faktyczna dbałość o użytkownika. - W ubiegłym roku nastąpił przełom. Od tego czasu liczba zapytań w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych przewyższyła ich liczbę na urządzeniach desktopowych - przypomina Krzysztof Kozak, senior UX specialist w agencji UX Symetria.

Tymczasem z mobilnością na polskich stronach wciąż jest różnie, bo też "responsywność" często jest przez agencję dorzucana w gratisie. Zwykle ogranicza się wtedy do tego, że rozmiar strony dopasowuje się do urządzeń, ale niektóre funkcjonalności przestają działać.

Według Tomasza Mazurka, część winy za niefunkcjonalne strony responsywne odpowiada ich…. upowszechnienie. Jeszcze trzy lata trzeba było do takiego rozwiązania namawiać klientów, pokazywać im gotowe, świetnie działające realizacje. Teraz już każdy wie, że musi istnieć w mobile, projekty staniały i za przygotowywanie stron RWD zabrali się wszyscy. A "wszyscy" często idą na łatwiznę i wersje repsonsywne robią z automatu.

Przepis na sukces jest jednak prosty. Minimalizm, użyteczność, dobre zdjęcia w - w miarę możliwości - angażujżce wideo. Problemy zaczynają się dopiero w momencie wykonania. Na co zwracać uwagę?

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.