Pułapka w roamingu - poczta głosowa wywinduje ci rachunek

Pułapka w roamingu - poczta głosowa wywinduje ci rachunek31.07.2014 10:33
Źródło zdjęć: © Fotolia

Przed wyjazdem za granicę analizujemy cenniki, patrzymy z usług którego operatora najlepiej skorzystać, aby nasze rachunki były jak najniższe. Kiedy poruszamy się po terytorium Unii Europejskiej, sprawa jest prosta dzięki Euro Taryfie. Kiedy zamierzamy wyjechać gdzieś dalej, sprawy się komplikują. Często zapominamy bowiem o poczcie głosowej, która może sprawić, że nasz rachunek urośnie do astronomicznej kwoty. Okazuje się, że nie musisz wcale odebrać połączenia, aby słono za nie zapłacić.

Poczta głosowa to chętnie używana przez wiele osób usługa. Korzystanie z niej w kraju jest całkowicie bezpłatne i nie wiąże się z ryzykiem naliczenia dodatkowych opłat. Sprawa zmienia się jednak diametralnie, kiedy przekraczamy granice Polski.

Przykładowo, w sieciach Plus i T-Mobile, kiedy nie odbierzemy połączenia i ktoś pozostawi nam wiadomość w poczcie głosowej (także, gdy mamy wyłączony telefon), nie zapłacimy nic, pod warunkiem, że znajdujemy się na terytorium Unii Europejskiej. Jeśli znajdujemy się w kraju spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, zapłacimy za takie przekierowanie. Jest jeszcze jeden haczyk. Kiedy włącza się nasza poczta głosowa za granicą, a jesteśmy abonentami Plusa, to ponosimy dwie opłaty. Pierwsza to opłata za połączenie przychodzące. Druga to opłata za połączenie wychodzące, czyli przekierowanie do poczty głosowej. Przebywając np. na Ukrainie, zapłacimy za takie zdarzenie niemal 1. zł za każdą minutę. W popularnych miejscach turystycznych, jak np. Egipt i Tunezja, to już 15 zł. Wyobraźmy sobie teraz, że podczas urlopu tylko 10 osób zostawi nam wiadomość w poczcie, a każde nagranie będzie trwało dwie minuty – rachunek wyższy o 300 zł. W T-Mobile poniesiemy opłatę jak za połączenie przychodzące, zgodnie ze stawką
obowiązującą w danym kraju.

W Orange sytuacja jest nieco inna. Za połączenia przekierowane na pocztę głosową abonenta w czasie jego pobytu w strefie roamingu nie są pobierane żadne opłaty, niezależnie od kraju, w którym się znajduje. Zapłacimy jednak wtedy, kiedy poczta głosowa do nas oddzwoni i odbierzemy takie połączenie oraz wtedy, kiedy samodzielnie będziemy chcieli odsłuchać pozostawione wiadomości.

W Play na obszarze Unii Europejskiej przekierowania są bezpłatne, natomiast poza terytorium UE przekierowania są płatne według cennika, jak za połączenia roamingowe, odpowiednio przychodzące i wychodzące.

Operatorzy wirtualni mogą mieć inne zasady, dlatego warto przed wyjazdem za granicę dokładnie sprawdzić, czy dany usługodawca obciąży nas opłatą za przekierowanie połączenia do poczty głosowej.

Musimy także pamiętać o tym, że jeżeli ostatni raz z telefonu korzystaliśmy za granicą, a po powrocie do Polski nie zaloguje się on do krajowej sieci komórkowej, to wysokie opłaty za połączenia z pocztą głosową będą nadal naliczane. Co zatem zrobić? Najlepiej wyłączyć pocztę głosową przed wyjazdem za granicę.

JB/DG/JB

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.