Problemy GoPro. Wszystko przez nieudaną inwestycję

Problemy GoPro. Wszystko przez nieudaną inwestycję09.01.2018 11:06
Źródło zdjęć: © WP.PL

GoPro znane jest głównie z kamerek sportowych. Swój sukces firma chciała powtórzyć w powietrzu. I choć miała szansę na powodzenie, to skończyło się klapą, która może doprowadzić do sprzedaży.

Przychody GoPro w ostatnim kwartale 2017 roku wyniosły 340 mln dol. To nie tylko znacznie mniej niż zakładano (470 mln dol.), ale też dużo gorzej względem analogicznego okresu 2016 roku (540 mln dol.).

To kolejny rok dla GoPro, w którym firma nie wyszła na plus. Ostatni raz ta sztuka udała się w… 2015. CEO firmy, Nick Woodman, podjął decyzję, że w 2018 roku jego wynagrodzenie wynosić będzie symbolicznego dolara. Zanim jednak ktoś zapłacze nad jego losem warto przypomnieć, że w 2016 zarobił łącznie 1,1, mln dol. Pensja za 2017 nie została póki co ujawniona.

Na tym jednak zmiany się kończą. GoPro kończy z zespołem odpowiedzialnym za drony. Co oznacza, że prawie 1/4 pracowników została zwolniona.
Kozioł ofiarny jest już więc znany. Za pomocą sprzętu o nazwie Karma GoPro chciało podbić rynek dronów. Wydawało się, że firma może namieszać na tym rynku, tym bardziej że fanom aktywności na powietrzu marka dobrze się kojarzyła. W końcu to uznany producent kamerek sportowych.

GoPro jednak nie poradziło sobie na niełatwym rynku, w którym przeszkodą jest nie tylko konkurencja, ale też ciągle zmieniające się przepisy. Dodajmy, że dron GoPro Karma powstawał długo, a gdy w końcu trafił na rynek, po jakimś czasie został wycofany ze względu na usterkę.

Niewystarczająca sprzedaż drona GoPro - choć Karma to pod tym względem drugi najpopularniejszy model na rynku - nie jest główną przyczyną kłopotów firmy. Problemy zaczęły się już w 2016 roku, kiedy przez brak nowej flagowej kamery nie udało się utrzymać wysokiej sprzedaży. Kolejne modele również nie sprzedawały się tak dobrze, jak oczekiwano. GoPro próbowało ratować się zwolnieniami. Karma jest więc kolejnym krokiem w złą stronę.

Kiepskie wyniki finansowe GoPro mogą oznaczać, że firma zostanie sprzedana.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.