Prezydent będzie monitorować polskie media

Prezydent będzie monitorować polskie media11.08.2009 15:06

Całodobowy monitoring 71 tytułów prasowych, 12 stacji telewizyjnych i 14radiowych, a także 16 portali internetowych oraz dwóch dużych agencji - właśnie został rozstrzygnięty przetarg na taką usługę, rozpisany przez Kancelarię Prezydenta Lecha Kaczyńskiego

Ze specyfikacji zamówienia, umieszczonej na stronie internetowej prezydenckiej kancelarii wynika, że media monitorowane mają być głównie pod kątem obecności w nich prezydenta i jego współpracowników. Z 5. haseł, w oparciu o które firma realizująca monitoring będzie przeszukiwała media, 35 dotyczy Lecha Kaczyńskiego, jego małżonki, doradców, urzędników kancelarii i Biura Bezpieczeństwa Narodowego.

Źródło zdjęć: © (fot. PAP)
Źródło zdjęć: © (fot. PAP)

Prezydent w codziennym monitoringu mediów chce mieć też informacje dotyczące 1. partii politycznych (nie wyłączając z tego takich ugrupowań, jak Liga Polskich Rodzin czy Polska XXI). Biuro prasowe Kancelarii Prezydenta, które jest formalnym zamawiającym, zastrzegło sobie też możliwość rozszerzenia monitoringu o dodatkowych pięć haseł dotyczących bieżących wydarzeń związanych z działalnością głowy państwa.

Firma, która wygrała przetarg, będzie musiała zapewnić dostęp do tych treści przez specjalną platformę internetową, do której dostęp ma być możliwy z dowolnego komputera po zalogowaniu się. "Informacje powinny być prezentowane w przejrzystym układzie graficznym" - podkreślono w specyfikacji zamówienia. Co ważne - kancelaria chce, żeby każda publikacja była oceniona pod kątem nacechowania (negatywne, pozytywne, neutralne).

Podgląd wyników monitoringu ma być możliwy codziennie od świtu - 6 rano w przypadku dzienników i portali internetowych; w przypadku materiałów z audycji radiowych i telewizyjnych - w ciągu maksymalnie dwóch godzin od ich emisji.

Pracownicy firmy monitorującej będą musieli przejrzeć 7. tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich oraz regionalnych; serwisy dwóch agencji prasowych - PAP i Reutersa; całodobowo śledzić 14 stacji radiowych, od największych: Polskiego Radia czy RMF FM, po Radio Maryja i Internetowe Radio Wnet.

Podobnie będzie wyglądał monitoring stacji telewizyjnych. W zamówieniu zastrzeżono, że w przypadku serwisów i programów informacyjnych urzędnicy prezydenta mają mieć informację o kolejności materiału wśród innych emitowanych w ramach danego serwisu.

Innym wymogiem prezydenckiego Biura Prasowego jest tworzenie archiwum monitoringu, a także rozsyłanie rano e-mailem codziennego biuletynu z bezpośrednim dostępem do treści z danego dnia. Ponadto współpracownicy głowy państwa chcą, by platforma internetowa zawierała wyszukiwarkę umożliwiającą odnajdywanie i dostęp do konkretnych publikacji.

Firma Newton Media, która wygrała przetarg, monitoruje już media dla Kancelarii Prezydenta. W ostatnich 1. miesiącach dostarczała informacje, dotyczące działalności prezydenta, jego kancelarii, spraw społeczno-politycznych, a także działalności partii politycznych. Z kolei w czerwcu zdobyła zamówienie na dostarczanie informacji związanych z bezpieczeństwem państwa.

Na prezydenckiej stronie internetowej nie ma informacji, na jaką kwotę będzie opiewać nowa, zawarta na rok, umowa na usługę monitoringu mediów. Wiadomo jednak, że kontrakt, który dotyczy informacji związanych z bezpieczeństwem państwa, opiewa na ponad 100 tys. zł.

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.