Prezenty na święta mogą się spóźnić. Eksperci mówią o pobitych rekordach

Prezenty na święta mogą się spóźnić. Eksperci mówią o pobitych rekordach17.12.2019 11:25
Źródło zdjęć: © iStock.com

Spóźnialskich czekają dni pełne stresu. Świąteczne przesyłki mogą nie dotrzeć na czas, jeżeli ktoś zbyt długo zwlekał z zamówieniem. Eksperci mówią o olbrzymim zainteresowaniu.

Jak informuje "Rzeczpospolita", niektórzy kurierzy mają problem z dostarczaniem zamówień. Część z firm już po pierwszej nieudanej próbie kieruje paczkę do punktu odbioru. Sęk w tym, że te są przepełnione i nie chcą przyjmować kolejnych. Osoby, które zamawiają coś z sieci w tym tygodniu, muszą liczyć się z opóźnieniami.

- W tym roku obciążenie dla firm kurierskich w okresie przedświątecznym szykuje się większe niż w poprzednich latach – przyznał w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Tomasz Buraś, dyrektor zarządzający DHL Express Poland.

Poczta Polska przewidywała, że w grudniu może być nawet 70 proc. więcej przesyłek tygodniowo niż poza szczytem świątecznym. Tymczasem w drugim tygodniu grudnia wzrost wynosił aż 80 proc.

Zobacz też: Do Polaków wydzwaniają zagraniczne numery. Sprawdź, jak nie paść ofiara oszustwa

Wcześniej niektóre firmy kurierskie sugerowały, że ostatnim bezpiecznym terminem na złożenie zamówienia był 15 grudnia. Z danych ekspertów wynikało, że szczyt przypadnie na 16 i 17 grudnia- w związku z tym to była w miarę pewna data na zakupy w sieci. Ale Sendit, broker usług kurierskich, uznał, że bezpieczny termin na gwarancję dostawy minął... 9 grudnia.

Na szczęście kurierom - a raczej klientom czekającym na przesyłki - sprzyja pogoda. Ten tydzień jest wyjątkowo ciepły, nie ma opadów śniegu czy mrozu. Sytuację ratuje też kalendarz. Wigilia jest dopiero we wtorek, a więc teoretycznie kurierzy mają jeszcze tydzień na dostarczenie paczek. Nawet zamówienie złożone w piątek ma szansę na to, by znaleźć się pod choinką.

- W szczycie paczkowym pracujemy szczególnie intensywnie, by wszystkie przesyłki naszych klientów dostarczyć maksymalnie w ciągu 48 godzin tj. dwóch dni roboczych - komentarza WP Tech udzieliła Magdalena Bugajło, dyrektor ds. Komunikacji i PR DHL Parcel.

Wcześniej również firma inPost zadeklarowała, że jeżeli kupimy coś w sieci do piątku 20 grudnia, a sklep dostarczy tę przesyłkę do sieci nie później niż do godziny 18:00 tego dnia, to paczka zostanie dostarczona przed wigilią do wybranego paczkomatu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.