Premiera: Najnowsze telewizory od LG - linia Super UHD

Premiera: Najnowsze telewizory od LG - linia Super UHD21.04.2015 08:48
Źródło zdjęć: © Wirtualna Polska

W poniedziałek LG zaprezentowało swoje najnowsze telewizory Super UHD. Sprawdzamy, czym zwracają na siebie uwagę najnowsze propozycje tego koreańskiego producenta.

LG wprowadza na rynek (i to już) linię telewizorów całkowicie nowej klasy – Super UHD. W jej skład wchodzą nowe serie UF950, UF940, UF860, UF850 oraz UG870. Najważniejszą rzeczą w specyfikacji każdego telewizora jest jakość wyświetlanego obrazu i to przede wszystkim na nim (ale nie tylko) się skupił producent. W tym celu zastosowano technologię poprawiającą jakość obrazu nazwaną przez LG ColorPrime w połączeniu z panelami IPS o rozdzielczości 4K.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

ColorPrime oraz Wide Color LED

ColorPrime zwiększa spektrum wyświetlanych kolorów między 2. a 30 procent i pozwala na wydobycie większej głębi barw niż to było możliwe dotychczas. Dzięki temu - według LG - możemy dostrzec jeszcze bardziej intensywny kolor.

Jedną z technologii obrazu składającą się na linię ColorPrime jest technologia Wide Color LED występująca w najwyższej serii UF950. Polega ona na zastosowaniu zupełnie nowego modułu podświetlenia uwydatniającego kolory. Drugim rozwiązaniem występującym w serii UF9400 jest Quantum Dot, które wzbogaca spektrum barw o 3. proc. wobec poprzednich telewizorów. Stworzone zostało z wykorzystaniem nanokryształów o wielkości od 2 do 10 nanometrów, z których każdy emituje inny kolor w zależności od swojej wielkości. Producent zapewnia, że wyświetlane barwy stały się jeszcze bliższe rzeczywistym, a ogólna jasność obrazu uległa poprawie.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Ultra Luminance

Telewizory LG Super UHD zostały wyposażone także w technologię inteligentnego sterowania podświetlaniem obrazu - Ultra Luminance. Polega ona na przeniesieniu mocy z ciemniejszych fragmentów obrazu i zwiększeniu intensywności podświetlenia w obszarach wymagających większej jasności. Dzięki temu uzyskano jaśniejszy obraz, żywsze kolory oraz wyższy kontrast.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Ultra Slim oraz Cinema Screen

Nowe telewizory LG charakteryzują się również nowoczesnym i wyjątkowo smukłym designem. Model LG UF9500 to jeden z najsmuklejszych obecnie telewizorów dostępnych na rynku. W najpłytszym miejscu mierzy on zaledwie 8,5 mm. Jest to efekt dostosowania wzornictwa najnowszych linii do koncepcji LG _ "Ultra Slim" _ stosowanej również przy produkcji telewizorów OLED.

Oprócz tego modele z najnowszej oferty zostały zaprojektowane zgodnie z ideą „Cinema Screen” czyli maksimum obrazu, minimum ramki.

Źródło zdjęć: © (fot. Wirtualna Polska)
Źródło zdjęć: © (fot. Wirtualna Polska)

Dźwięk od Harman/Kardon

Wygląd modeli z linii Super UHD został dostosowany także do wymagań dźwiękowych – specjalnie zaprojektowana podstawa Auditorium Stand, w którą wyposażone zostały modele UF950, UG880 i UG870, odpowiednio zbiera dźwięki i odbija je wprost na widza, co intensyfikuje wrażenia słuchowe. Poza tym wrażenia wizualne dopełnia dźwięk, stworzony w wybranych modelach przez markę Harman/Kardon.

Zastosowano także system dźwięku przestrzennego Ultra Surround, co oznacza, że w smukłej obudowie zamknięto membrany będące w stanie odtworzyć wirtualny 7-kanałowy dźwięk. Dzięki temu widzowie mogą odnieść korzystania z systemu zewnętrznych głośników. Dodatkowo, nowa seria telewizorów LG została wyposażona w specjalny algorytm Clear Voice, który wyłapuje szumy i zakłócenia, jednocześnie je redukując, co pozwala konsumentom cieszyć się czystym dźwiękiem. Super UHD oferuje swoim użytkownikom także inteligentną funkcję Sound Plus, dzięki której z pomocą głośników bezprzewodowych i połączenia WiFi możliwe jest utworzenie Multi Room’u.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

LG webOs 2.0

Od serii UF7700 do UF9500 zainstalowano webOS 2.0, który sprawił, że korzystanie z telewizorów LG jest jeszcze bardziej intuicyjne. System w wersji 2.0 działa znacznie szybciej, płynniej i bardziej wydajnie. Czas oczekiwania na uruchomienie menu lub aplikacji jest krótszy nawet o 70%, a wejście w ustawienia skrócono o niemal 74%.

Dzięki systemowi webOS 2.0 telewizor stał się jeszcze bardziej spersonalizowanym asystentem rozrywki. Jego nowszą wersję wzbogacono o szereg aktualizacji i rozwiązań dostosowanych do potrzeb widzów. Pojawiła się nowa zakładka_ „Moje kanały” _. W pasku głównym można z łatwością ustawić kolejność najczęściej wybieranych programów, narzędzi i aplikacji, a obsługa i wybór ustawień TV jest sprawniejszy i prostszy.

To tylko niektóre z usprawnień mających poprawić komfort użytkowania, które wprowadzono do nowej wersji oprogramowania. Oprócz tego poprawiono także interfejs i szybkość reakcji telewizora na poszczególne komendy.

Zmieniony został również pilot LG Magic Remote, do którego została dodana klawiatura numeryczna.

Naszymi wrażeniami podzielimy się z wami podczas testów.

Cena: dowiedzieliśmy się jedynie, że powyżej 1. 000 zł.

Teraz klienci będą mieli dylemat - LG Super UHD (domyślnie SUHD) czy Samsung SUHD.

Podstawowa specyfikacja:

Seria UF950V:

• Wielkość ekranu: 55”, 65”
• Technologia obrazu: COLOR PRIME
• Rozdzielczość 4K (3840x2160)
• Technologia podświetlania: Edge LED
• Smart TV: webOS 2.0
• Ultra Slim
• System dźwiękowy: 4.2 Harman/Kardon, ULTRA Surround, moc RMS 60W
• PMI: 2300
• Cinema 3D

Seria UF850V:

• Wielkość ekranu: 55”, 65”
• Technologia obrazu: Ultra Luminance
• Rozdzielczość 4K (3840x2160)
• Smart TV: webOS 2.0
• System dźwiękowy: 2.0 Harman/Kardon, ULTRA Surround, moc RMS 10W+10W
• PMI: 1600
• Cinema 3D
• Kodek HEVC: 4. 50P, 4K 25P, 4K50P

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.