Porażka Microsoftu? PlayStation 4 bije na głowę nowego Xboksa

Porażka Microsoftu? PlayStation 4 bije na głowę nowego Xboksa17.02.2014 11:01
Źródło zdjęć: © dalvenjah / Wikimedia Commons / CC

Microsoft ma twardy orzech do zgryzienia. Konsola nowej generacji giganta z Redmond sprzedaje się znacznie gorzej, niż konkurencyjne PlayStation 4. I choć jest ona liczona w milionach sztuk, Amerykanie mają powody do obaw. Tylko w USA na jedną sprzedaną konsolę Xbox One przypadają aż dwa urządzenia Sony.

Według badań przeprowadzonych na rynku amerykańskim przez ekspertów z firmy NPD data, PlayStation 4 było najpopularniejszą konsolą w styczniu 201. roku. Sony z wynikiem sprzedaży 280 tys. egzemplarzy swojego urządzeniu w USA bije na głowę Microsoft, którego Xbox One sprzedał się w liczbie 145 tys. sztuk. Wyniki sprzedaży na całym świecie są nieco bardziej optymistyczne dla Microsoftu, jednak nadal dużo słabsze od konkurencji. Zgodnie z danymi prezentowanymi przez VGChartz, do tej pory na świecie sprzedano już 3,4 mln konsol Xbox One (24 proc. udziału w rynku), ale PlayStation 4 sprzedaje się dużo lepiej. Sony może pochwalić się wynikami sprzedaży na poziomie 5,2 mln sztuk, co daje Japończykom 36,3 proc. udziału w rynku. A nie zapominajmy, że Sony ma w swoim potfolio jeszcze przenośną konsolę PS Vita, którą kupiło już 7,5 mln graczy na całym świecie.

Microsoft jest w naprawdę kiepskiej sytuacji, gdyż trzeba pamiętać, że PS4 nie miało jeszcze premiery na swoim rodzimym rynku –. ta jest zaplanowana na 22 lutego 2014 roku. Japończycy wciąż zmagają się z trudnościami związanymi z zapewnieniem dostaw do USA, gdzie konsola już dawno została wyprzedana, a zaledwie w ciągu 24 godzin od premiery sprzedaż osiągnęła 1 mln egzemplarzy urządzenia.

Dlaczego konsola Microsoftu nie sprzedaje się tak dobrze, jak ta od Sony?

Powodów może być mnóstwo, jednak największą przewagą PS4 nad Xboksem One jest cena. Konsola Microsoftu jest aż o 10. dolarów droższa od konkurenta. Jak pokazują badania rynkowe, 500 dolarów jakie trzeba zapłacić za nową generację Xboksa skutecznie odstrasza nabywców. Należy jednak pamiętać, że do zestawu z Xbox One dołączony jest kontroler Kinect, który mocno winduje cenę. Microsoft jednak stanowczo broni ustalonej kwoty. Dodatkowym atutem konsoli Sony jest nieco większa moc urządzenia, która przekłada się na lepsza grafikę.

Konsola do gier nie jest najważniejszą gałęzią biznesu Microsoftu. Dlatego słabe wyniki sprzedaży nie wpłyną mocno na kondycję finansową giganta. Problemy te mogą jednak odbić się czkawką firmie Electronic Arts, która jest bardzo mocno powiązana z Microsoftem. Ale wojna na rynku konsol nowej generacji dopiero się rozpoczęła i jest jeszcze we wczesnej fazie. Trzeba pamiętać, że zaraz po premierze PlayStation 3 Sony także miało poważne problemy ze sprzedażą swojej nowej konsoli z uwagi na bardzo wysoką cenę. Ta stopniowo była jednak obniżana, w efekcie czego PS3 zaczęło sprzedawać się lepiej niż Xbox 360.

A jak wygląda sytuacja w Polsce?

W Polsce na razie zadebiutowała tylko konsola Sony. Według nieoficjalnych informacji, Microsoft zamierza wprowadzić na nasz rynek nową generację swojej konsoli dopiero pod koniec 201. roku. Mimo to rynek konsol do gier ma się dobrze w naszym kraju. Polacy jednak wciąż wybierają konsole starszej generacji. Xbox 360, mimo leciwego wieku, dalej jest u nas numerem jeden sprzedażowych rankingów.

Źródło: VGChartz / Business Insider / CHIP / SW, WP.PL

sw/jg/sw

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.