Polskie Radio chce podbić Internet i platformy satelitarne

Polskie Radio chce podbić Internet i platformy satelitarne09.02.2010 16:30
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

85 tematycznych stacji internetowych, w tym kanały muzyczne, ze słuchowiskami, kabaretowe oraz Radio na Wizji, kanał dostępny na największych platformach satelitarnych - publiczna radiofonia chce uczcić jubileusz 85-lecia mocnym wejściem w nowe technologie

_ "Internet to przyszłość radia. Nie możemy tego nie zauważać, jeśli chcemy nadal odgrywać wiodącą rolę wśród polskich nadawców. Dlatego wykorzystując własne zasoby i potencjał naszych pracowników, chcemy jeszcze w tym roku zaproponować zupełnie nową ofertę, na miarę XXI wieku" _ - oświadczył we wtorek prezes Polskiego Radia Jarosław Hasiński.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Na wrzesień spółka zapowiada uruchomienie 8. internetowych stacji radiowych. Radio zapowiada, że choć "w dużej części będą to kanały muzyczne, nie jest to przedsięwzięcie stricte komercyjne". W internetowej ofercie mają się pojawić zarówno autorskie pasma muzyczne, sygnowane przez gwiazdy Polskiego Radia, kanały kabaretowe, kanały ze słuchowiskami i audiobookami oraz rozgłośnie dla dzieci. Dziesięć kanałów poświęconych będzie muzyce poważnej, w tym jeden wyłącznie twórczości Fryderyka Chopina (w ramach obchodów Roku Chopinowskiego).

Jako "nowatorskie przedsięwzięcie na polskim rynku medialnym" radio zapowiada projekt Radio na Wizji, który przygotowuje zespół Programu IV, czyli Radio Euro. Jak zapewnia spółka, "bez wielkich nakładów finansowych, wykorzystując przede wszystkim własną infrastrukturę techniczną Polskie Radio zaoferuje kanał publicystyczno-rozrywkowy, będący połączeniem najlepszych cech radia i telewizji. Odbiorcy znajdą tam szybką informację, znakomite wywiady oraz najlepsze klipy muzyczne".

Według informacji przekazanych PAP przez rzecznika Polskiego Radia Radosława Kazimierskiego, Radio na Wizji miałoby ruszyć do końca roku "po zakończeniu procedury formalnoprawnej". Nowy projekt ma być dostępny na największych platformach satelitarnych i będzie skierowany do widzów i słuchaczy w wieku 25-4. lat.

Stawiając na nowe produkty i kierując je do grupy komercyjnej spółka chce zapewnić sobie dodatkowe przychody, które wobec topniejących wpływów z abonamentu są Polskiemu Radiu niezbędne. Radio zapowiada, że w generowaniu tych dodatkowych przychodów zamierza "na niespotykaną dotychczas skalę" wykorzystywać własny dorobek i otworzyć rozgłośni "nowe możliwości współpracy z potencjalnymi reklamodawcami".

_ "Po raz pierwszy tak szeroko dostępne w sieci będą radiowe archiwalia, zawierające blisko milion pozycji. Dzięki temu wybierając odpowiedni kanał usłyszymy m.in. najlepsze radiowe reportaże oraz unikalne materiały dokumentalne, nagrania słowne i muzyczne" _ - informuje Kazimierski.

Polskie Radio intensywnie poszukuje nowych źródeł dochodu, ponieważ - według prognoz KRRiT - w 2010 r. spółka ma otrzymać z abonamentu jedynie między 100 a 130 mln zł. Oznacza to spadek publicznego finansowania do poziomu jednej trzeciej tego, czym radio dysponowało w 2009 r. Jak informuje prezes spółki Jarosław Hasiński, takie środki wystarczą jedynie na "pokrycie stałych kosztów administrowania infrastrukturą spółki, emisję i rozsył sygnału radiowego oraz tworzenie prostych audycji radiowych".

Źródło artykułu:PAP
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.