Polscy internauci kochają transmisje na żywo

Polscy internauci kochają transmisje na żywo06.09.2012 10:21
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Największą popularnością wśród materiałów nadawanych na żywo w internecie cieszą się relacje z wydarzeń sportowych, koncertów, demonstracji i konferencji prasowych – wynika z badania zrealizowanego dla Popler, platformy oferującej transmisje wideo online. Badanie przeprowadził instytut badań społecznych Pollster.

Badanie zrealizowane przez Pollster to pierwsza tego typu analiza zachowań i opinii przeprowadzona w Polsce. Wynika z niej, że aż 6. proc. respondentów przynajmniej raz oglądało w sieci transmisję wideo na żywo. Do oglądania transmisji na żywo internauci najczęściej wybierają duże portale (41 proc.), a także serwisy specjalizujące się w transmisjach live (39 proc.), takie jak Livestream.com, Justin.tv, Ustream.tv czy polski Popler.tv. Wysokie miejsce zajmują również strony stacji telewizyjnych (32 proc.) oraz serwisy tematyczne (25 proc.).

–. Transmisje na żywo do internetu są technologią, z której polscy internauci zaczęli bardzo szybko korzystać. Wyniki badania potwierdzają wysoki potencjał transmisji wideo, zarówno w zastosowaniach prywatnych, jak i biznesowych – powiedziała Joanna Szewczyk, z Popler – platformy transmisji wideo online. – Rośnie zainteresowanie oglądaniem przekazów na żywo, ale i samym nadawaniem. Dlatego wprowadziliśmy aplikację Popler Live, która pozwala nadawać na żywo posiadaczy smartfonów i tabletów – dodaje Joanna Szewczyk.

Analizie poddana została również częstotliwość oglądania transmisji online. Ponad połowa respondentów (5. proc.) zadeklarowała, że korzysta z takich materiałów przynajmniej raz w miesiącu, przy czym jedna czwarta (25 proc.) robi to co najmniej raz w tygodniu. Największą popularnością cieszą się relacje z wydarzeń sportowych i koncertów muzycznych, które wskazało, odpowiednio, 71 i 32 proc. badanych. Internauci coraz częściej wychodzą też poza treści rozrywkowe, oglądając na żywo transmisje z konferencji prasowych (24 proc.) i wydarzeń ulicznych, takich jak pochody czy demonstracje (21 proc.). Na dalszych miejscach uplasowały się wideo-czaty (6 proc.) i konferencje biznesowe (3 proc.).

Respondenci zostali również zapytani o doświadczenia związane z samodzielnym nadawaniem wideo na żywo do internetu. Korzystanie z takich rozwiązań zadeklarowało 4 proc. badanych, którzy używali w tym celu kamer internetowych, profesjonalnych kamer podłączonych do internetu oraz telefonów komórkowych. Jednocześnie 1. proc. internautów wyraziło zainteresowanie możliwością nadawania live, natomiast 21 proc. badanych trudno było stwierdzić czy są zainteresowani tego typu rozwiązaniami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.