Aster stawia na VoD, HD i klientów biznesowych
Aster rozpocznie w czerwcu oferowanie usługi wideo na żądanie, a wkrótce uruchomi na większą skalę ofertę usług dla firm. Inwestycje będą podobnej wielkości co w poprzednich latach, czyli około 90 mln zł - zapowiedział prezes firmy Janusz Arciszewski.
30.04.2009 | aktual.: 30.04.2009 13:41
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
_ O konsolidacji rynku dużo się mówi, jednak ciągle brakuje ze strony operatorów wyraźnych deklaracji w tym zakresie. Uważam, że konsolidacja branży w perspektywie czasu jest nieunikniona, jednak na konkretne decyzje i zmiany na rynku trzeba jeszcze poczekać _ - powiedział Arciszewski pytany, czy jest szansa na połączenie się z jakąś spółką z branży albo czy są prowadzone rozmowy o sprzedaży Aster przez jej akcjonariusza Mid Europa Partners.
Aster chce też wkrótce uruchomić sprzedaż usług dla biznesu, którym zajmie się nowy, utworzony od podstaw Departament Aster Biznes. Małym firmom i mikroprzedsiębiorstwom Aster zaoferuje przede wszystkim dostęp do Internetu w biurze i poza biurem z własnym kontem mailowym i stroną firmową www oraz pakietem bezpieczeństwa, a także usługi telefonii komórkowej i stacjonarnej oraz telewizji.
_ Dzięki temu, że podpisaliśmy umowy z kilkudziesięcioma nadawcami, klienci Aster Biznes będą mieli prawo do emisji programów w miejscach publicznych. Jest to dobra informacja np. dla właścicieli pubów, studiów fryzjerskich, klubów fitness czy przychodni zdrowia. W standardowej sytuacji publiczną emisję programu uniemożliwiają bowiem zapisy prawa autorskiego _ - powiedział Arciszewski.
Będą także, obok usług podstawowych, także usługi dodane takie, jak np. wideokonferencja. Tych rozwiązań docelowo będzie wiele. Aster pracuje m.in. nad systemem automatycznej rezerwacji miejsc przez telefon, która zadaniem Arciszewskiego, powinna sprawdzić się doskonale np. w pubie, restauracji czy też gabinecie lekarskim.
Dla większych firm, Aster wprowadzi usługi bardziej zaawansowane: transmisji danych w ramach VPN, a także VPN do budowy sieci transmisji danych oraz kolokacji i hostingu.
Pytany o perspektywy dla rynku na najbliższe lata, Arciszewski powiedział, że najszybciej będą rozwijać się usługi telewizyjne. Jego zdaniem wielu klientów zdecyduje się w tym roku na pakiety cyfrowe i HD. Ma to związek z jednej strony z coraz niższymi cenami telewizorów przystosowanych do odbioru sygnału w wysokiej rozdzielczości, a z drugiej z coraz bogatszą ofertą programową i możliwościami jakie daje telewizja HD.
_ Jeśli chodzi o telefonię stacjonarną, chcemy pozyskać klientów cenami usług oraz możliwością łączenia wszystkich naszych usług np. telewizji, internetu, telefonii stacjonarnej i komórkowej w pakiety. Obecnie, w porównaniu do np. oferty TP, ceny za usługi telefoniczne w Aster są nawet o kilkadziesiąt procent niższe. Chciałbym także podkreślić, że obecnie w Polsce, tylko klienci Aster mają możliwość korzystania z 4 usług telekomunikacyjnych u jednego operatora _ - powiedział prezes.
Powiedział też, że w branży kablowej nie widać oznak spowolnienia gospodarczego, wręcz przeciwnie, da się zaobserwować raczej stabilizację i wzrost w pewnych kategoriach usług.
_ W dzisiejszym świecie trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez telewizji, internetu, telefonu stacjonarnego czy komórkowego, dlatego usługi telekomunikacyjne są ostatnimi, z których klienci rezygnują w momencie spowolnienia gospodarczego. Zwłaszcza w czasach kryzysu ludzie chcą mieć dostęp do informacji oraz swobodnego porozumiewania się za pośrednictwem telefonu czy Internetu _ - dodał.
ASTER swoje usługi świadczy w trzech polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Zielonej Górze i ich okolicach.