Polacy wysyłają coraz więcej SMS-ów. Dlaczego?

Polacy wysyłają coraz więcej SMS-ów. Dlaczego?23.09.2016 12:39
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

W dobie Facebooka, komunikatorów i taniego Internetu SMS-y mogłyby wydawać się niepotrzebne. Tymczasem te wciąż trzymają się mocno. W 2015 wysłaliśmy ich więcej niż w 2014

W dobie Facebooka, komunikatorów i taniego internetu SMS-y mogłyby wydawać się niepotrzebne. Tymczasem te wciąż trzymają się mocno. W 2015 wysłaliśmy ich więcej niż w 2014.

GUS donosi, że w 2015 roku *Polacy wysłali 52,4 mld SMS-ów. *To o 40. mln więcej niż w 2014 roku. W 2013 mieliśmy mały kryzys, bo wówczas donoszono o spadku, ale od 2014 znowu mamy do czynienia ze wzrostem liczby wysłanych wiadomości tekstowych. W 2015 także było lepiej niż w roku poprzednim. Od razu nasuwa się pytanie: jak to możliwe?

Przecież jest facebookowy Messenger. Jest też WhatsApp i wiele innych, niezwykle popularnych komunikatorów. Pakiety internetowe są tanie, ograniczenia coraz mniejsze, więc po co wysyłać SMS-y, skoro można komunikować się w ten sposób?

Rozumiem argument o opłacalności - dziś SMS-y często są nielimitowane, a mobilny internet ma jednak swoje ograniczenia w liczbie danych. Jednak to wytłumaczenie jest mało przekonujące - w końcu spore pakiety internetowe również są tanie, a operatorzy coraz częściej nie wliczają danych pobieranych przez komunikatory. Ale ta oferta dopiero raczkuje i efekty zobaczymy w przyszłorocznych podsumowaniach?

Wielu jednak nie ma Facebooka i żadnego innego komunikatora. To fakt. Często powodem jest wiek - starsi nie garną się do nowych technologii. SMS-y, przez tyle lat, *zdążyły zostać oswojone. *Na pewno wielu użytkowników telefonów nauczyło się wpisywać proste teksty, takie jak życzenia czy podstawowe informacje. Taką wiadomość wyślemy z każdego telefonu. Licznik wysłanych SMS-ów przez Polaków może wciąż bić.

No dobrze, to tłumaczy, dlaczego popularność SMS-ów nie maleje. A my mówimy o wzroście - *wysyłamy więcej wiadomości tekstowych niż wcześniej! *Czy to tylko przyzwyczajenie? Czy może komunikatory nie są tak dobre jak SMS-y?

Wydaje się, że nie o komunikację tutaj chodzi - aż prosi się o stwierdzenie, że “nowe, internetowe komunikatory jednak przegrywają ze starą, dobrą technologią”. Niekoniecznie - używamy SMS-ów, ale inaczej niż kiedyś. Dzisiaj to kontakt z bankiem, kurierem, operatorem, dostawcami przesyłek czy reklamowe oferty. W tym upatrywałbym lepszych rezultatów, a nie w słabości internetowych, mobilnych komunikatorów. Jeżeli zaś chodzi o rozmowy, to SMS jest co najwyżej wsparciem internetowej komunikacji. Roli tradycyjnych wiadomości tekstowych mimo imponujących liczb bym *nie przeceniał. *

_ ab _

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.