Polacy wybrali najlepsze i najgorsze telefony komórkowe

Polacy wybrali najlepsze i najgorsze telefony komórkowe20.02.2014 12:22
Źródło zdjęć: © WP.PL

Od kiedy smartfony pojawiły się na naszym rynku, ich sprzedaż stale rośnie. Od 3 proc. w 2008 roku do 40 proc. w roku 2011. Jak wskazują prognozy, do 2015 roku smartfony stanowić będą aż 60 proc. polskiego rynku. Serwis 4tech.TV posługując się narzędziem analitycznym Brand24 przygotował raport dotyczący popularności wśród polskich internautów wybranych marek i modeli telefonów.

Z raportu wynika, że smartfonem cieszącym się największą popularnością w polskim internecie jest HTC One, a zaraz za nim plasuje się Samsung Galaxy S III i Samsung Galaxy S4. Są to urządzenia, które najczęściej określane są przez internautów jako "solidne", "trwałe" i "wytrzymałe". Zwracano także uwagę na ich wygląd.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Najgorzej ocenionymi telefonami z największą liczbą negatywnych komentarzy jest Nokia Lumia 610. Nokia Lumia 800, a także Motorola Defy. Zdaniem internautów najczęstszą wpadką Lumii 600 jest mała liczba aplikacji. Jest to nieco krzywdząca opinia, gdyż ten problem dotyczy w zasadzie wszystkich smartfonów pracujących w oparciu o system operacyjny Windows Phone.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

Zaskoczeniem jest ocena telefonów Apple - przestają być one wymarzonymi smartfonami, których posiadanie daje poczucie pewnej elitarności. Pojawia się wobec nich wiele zarzutów, np. zbyt mały wyświetlacz. Zdaniem internautów najbardziej pożądana przekątna ekranu to 4,5-5 cali, co stawia iPhone'a raczej na przegranej pozycji.

Z raportu wynika, że najważniejsze dla konsumentów są: żywotność baterii, wytrzymałość urządzenia i jego przystosowanie do pracy z dużą liczbą aplikacji. Jednocześnie zauważyć można, że cena smartfona nie jest już tak istotnym kryterium, jakim była jeszcze kilka lat temu.

Raport popularności wybranych marek i modeli telefonów wśród polskich internautów bazuje na analizie prawie 17. 000 wątków pochodzących z sierpnia i września 2013, w których pojawiły się frazy związane z badanym podmiotem. Wzmianki badano pod kątem emocji pozytywnych i negatywnych.

Źródło: smartraport.pl, SW, WP.PL

-/sw/sw

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.