Polacy chcą w domu szybkiego i taniego internetu. Wiemy, jaka oferta spełnia te potrzeby

Polacy chcą w domu szybkiego i taniego internetu. Wiemy, jaka oferta spełnia te potrzeby21.10.2021 10:00
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
Artykuł poleca Play

Już prawie 32 mln Polaków korzysta z internetu. Czego najbardziej oczekujemy od domowego łącza? Szybkości, stabilności i relatywnie niskiej ceny – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie operatora sieci komórkowej Play.

Niemal równo 30 lat temu, 17 sierpnia 1991 roku Rafał Pietrak, pracownik Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, wysłał pierwszą internetową wiadomość z naszego kraju. Komunikat odebrano w Kopenhadze. Połączenie pomiędzy obiema stolicami trwało zaledwie kilkadziesiąt sekund, ale na zawsze zmieniło Polskę. Ten dzień uważa się za początek internetu w naszym kraju.

Trzy dekady później z sieci korzysta już 85 proc. Polaków, czyli prawie 32 mln ludzi. Bez internetu trudno jest dziś wyobrazić sobie codzienność. Towarzyszy nam w pracy i nauce, pomaga obsługiwać nasze finanse, zapewnia wielowymiarową rozrywkę, upraszcza zakupy i umożliwia spotkania ze znajomymi, często oddalonymi o tysiące kilometrów.

Play postanowił sprawdzić preferencje Polaków dotyczące korzystania z internetu. Operator zlecił badanie, które miało dać odpowiedź nie tylko na to, czego oczekujemy od naszego połączenia z siecią, ale też, co może nas skłonić do zmiany dostawcy usługi.

Łączymy się na kilku urządzeniach

Jak wynika z badania, aż 97 proc. respondentów do połączenia z internetem wykorzystuje domową sieć Wi-Fi. A to pokazuje, jak ważnym elementem usługi jest odpowiedni i niezawodny router. Zwłaszcza, że 2/3 ankietowanych łączy się z internetem na czterech lub więcej urządzeniach. Biorąc pod uwagę coraz bardziej popularne rozwiązania IoT (inteligentne odkurzacze, kuchenki czy pralki), można zakładać, że ten odsetek z każdym rokiem będzie dynamicznie rósł.

Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Stabilne łącze jest dla Polaków elementem najważniejszym. Tak zadeklarowało 98 proc. osób, które wzięły udział w badaniu. Najczęściej domową sieć wykorzystujemy do przeglądania stron internetowych (91 proc.), korzystania z mediów społecznościowych (89 proc.) oraz oglądania treści na platformach streamingowych (82 proc).

Zdecydowana większość ankietowanych, którzy są w stanie określić preferowaną prędkość internetu (86 proc.) stwierdziła, że wystarcza jej szybkość połączenia do 600 Mb/s. Co istotne, w ostatnim roku, czyli w momencie wybuchu pandemii koronawirusa, gdy wielu Polaków przeszło na tryb pracy z domu, a dzieci uczestniczyły w zdalnym nauczaniu, co trzeci z badanych zdecydował się podnieść prędkość swojej prywatnej sieci.

Ile płacimy?

Polacy uważają, że optymalny zakres cenowy miesięcznej opłaty za domowy internet wynosi od 30 do 50 zł. Przy czym 50 zł jest kwotą maksymalną, cena usługi – zdaniem ankietowanych – nie powinna być wyższa. Z kolei mniej niż 30 zł na rachunku budzi obawy o jakość połączenia.

Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Spora część pytanych (71 proc.) przyznała również, że chętnie wybrałaby ofertę "wszystko w jednym" od jednego operatora, łączącą w sobie usługę telefoniczną, telewizję oraz internet. Taki pakiet byłby w stanie skłonić ich do zmiany aktualnych dostawców. Podobnie jak gwarancja obniżenia kosztów za internet, wzrost szybkości połączenia, jego stabilności oraz nieograniczony transfer danych. 80 proc. respondentów, otrzymując taką ofertę, wzięłoby pod uwagę podpisanie umowy.

Najtańsza oferta na rynku

Na oczekiwania użytkowników odpowiada oferta Play. Teraz za 45 zł miesięcznie można otrzymać internet z prędkością 150 Mb/s, telewizję PLAY NOW TV oraz dostęp do platformy VOD Viaplay w pakiecie. Co istotne, decydując się na dostawcę internetu, prawie 90 proc. Polaków najbardziej ufa właśnie operatorom sieci komórkowych. Play postanowił zatem rozszerzyć swoją ofertę również o internet stacjonarny.

Domowa sieć dostępna jest w Play w zależności od potrzeb klientów w trzech wariantach prędkości: 150 Mb/s za 35 zł miesięcznie (najtaniej na rynku), 300 Mb/s – 45 zł oraz 600 Mb/s – 55 zł. Umowa podpisywana jest na czas nieokreślony, w dowolnym momencie można z niej zrezygnować bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Warto się pospieszyć, ponieważ oferta w tej cenie obowiązuje do końca października. W cenie otrzymujemy nowoczesny router, który w naszym mieszkaniu zainstaluje monter zlecony przez operatora (jednorazowy koszt montażu to 50 zł).

Źródło zdjęć: © materiały partnera
Źródło zdjęć: © materiały partnera

Warto również wspomnieć, że dla osób, które nie są w zasięgu internetu stacjonarnego od Play, fioletowy operator przygotował alternatywę w postaci internetu bezprzewodowego. Tu w ofercie mamy pięć pakietów z pełną prędkością: 100 GB, 200 GB, 500 GB oraz 1000 GB.

Użytkownicy w każdym z planów mogą również wybrać jeden z nowoczesnych routerów (już od 1 zł). Do wyboru jest również pakiet 100 GB lub 200 GB bez urządzenia w cenie 40 zł lub 60 zł miesięcznie.

Artykuł poleca Play
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.