Podpowiadamy, jak reklamować się w Google. Raport Interaktywnie.com

Podpowiadamy, jak reklamować się w Google. Raport Interaktywnie.com27.04.2018 14:13
Źródło zdjęć: © Interaktywnie.com
Artykuł sponsorowany

"Walka o wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, oprócz tego, że czasochłonna i wymagająca, nie daje więc 100 proc. pewności efektów. Do tego płatne linki ciągle odbierają im pole. I mimo problemów - a te zwłaszcza w Europie Google ma spore - nadal zmusza reklamodawców do łączenia działań SEO i SEM, czyli po prostu do wydawania u niego pieniędzy", czytamy w najnowszym raporcie Interaktywnie.com, portalu o marketingu w internecie.

Dominacja duopolu Facebook - Google na cyfrowym rynku reklamowym już od dawna nie jest żadnym zaskoczeniem, ale jej rozmiary - owszem. Nawet analitycy nie przewidywali, że obie spółki przejmą 63,1 proc. budżetów przeznaczanych na digital w USA. Ich szacunki zatrzymały się na 60,4 proc., ale szybko skorygowali swoje prognozy.

Według tych nowszych, do samego tylko Google’a (liczonego łącznie z YouTube) trafiła w 2017 roku kwota 35 miliardów dolarów, czyli o 18,9 proc. więcej niż w zeszłym roku. Te wnioski pokrywają się z danych przytaczanych przez Interaktywnie.com w najnowszym raporcie, że pod koniec 2018 roku połączone siły Google i Facebooka przejmą 66 proc. budżetów reklamowych przeznaczonych na digital.

Prognozy światowe od krajowych różnią się tylko szczegółach - trend jest taki sam. Wartość reklamy internetowej rośnie, ale gros tych wydatków trafia do Facebooka i Google.

Giganci górują nad konkurentami masą i bardzo rozbudowanymi możliwościami targetowania przekazów reklamowych, które zarówno dla reklamodawców, jak i dla inwestorów, są ważniejsze niż problemy, które z tego wynikają. I nawet jeśli giganci pokroju Unilevera czy Procter&Gamble od czasu do czasu przypuszczają ofensywę, nawołując to do większej przejrzystości działań, to do lepszej weryfikacji treści, cała reszta drobnych reklamodawców sięga w tym czasie do kieszeni. A na SEM ma zamiar przeznaczyć sporo.

- Google’a można wykorzystać do promocji niemal wszystkich produktów i usług, nawet tych skomplikowanych czy o charakterze B2B. Nie wszystkie da się wprost sprzedawać online, ale niemal w każdym przypadku internet pozwala generować tak zwane leady, czyli zapytania od potencjalnych klientów. Aby robić to skutecznie, trzeba zbadać, czym interesuje się grupa docelowa i jakich zagadnień szuka w Google, znaleźć właściwy kontekst, stworzyć wartościowe treści i dobrze zoptymalizować kampanię - uważa
Tomasz Bonek, redaktor naczelny Interaktywnie.com.

W działaniach reklamowych, tak w sieci, jak i poza nią, kluczowa jest jednak spójność. Działania SEO, obliczone na długofalowy efekt, ale rozpisane na długi czas, najlepiej łączyć z punktowymi kampaniami SEM, które nadają im impetu.

- Firmy wiedzą, że ich romans z gigantem z Mountain View będzie trwał tak długo, jak będą trwały one same. Dlatego też tak ważne jest strategiczne, długoterminowe podejście do SEO. Katalizatorem stałych wzrostów rozłożonych w czasie będzie ciągła praca nad pozycjonowaniem. Aby jednak móc w ogóle realnie zaistnieć w wyszukiwarce, potrzebna jest iskra zapalna; element, który pozwoli na osiągnięcie nieregularnych, eskalowanych wyników już w pierwszym okresie działalności. Temu głównie służy i powinien służyć SEM - czytamy w raporcie Interaktywnie.com. - Ruch organiczny, przy całej swojej “szczerości”, jest zawsze dość ograniczony, jeżeli chodzi o profil użytkowników - tłumaczy jeden z cytowanych ekspertów.

Google oferuje cały wachlarz narzędzi, z których reklamodawca może skorzystać do promowania swoich usług, ale do najpopularniejszych należą z pewnością AdWords, czyli po prostu reklama w wyszukiwarce. Dzięki niej trafiamy do osób szukających konkretnych fraz (a więc usług czy produktów), w konkretnym czasie.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.