Pirackie imperium w liczbach - najlepsze ciekawostki

Pirackie imperium w liczbach - najlepsze ciekawostki03.08.2012 15:29
Źródło zdjęć: © Gizmodo.pl

Producenci oprogramowania lamentują, że są na każdym kroku okradani przez piratów. I wiecie co? Naprawdę mają rację.

1/5 –. tylko co piąty program w USA jest nielegalny. Jednak ze względu na to, że rynek amerykański jest zarazem największy na świecie, tam też piractwo przynosi najpoważniejsze straty przemysłowi software'owemu – około dziesięciu miliardów dolarów rocznie. Podobnie niskie statystyki piractwa co w Kraju Powszechnej Szczęśliwości i Dobrobytu zanotowano w Japonii, Luksemburgu i w Nowej Zelandii. Czyli w samych państwach, które są bogate. ”Dziwnym nie jest”, jak to mawiał Entombed z kultowego polskiego komiksu ”Wilq”.

57 –. procent użytkowników sieci na całym świecie przyznaje się do posiadania pirackiego oprogramowania.

93 –. tyle procent programów w Armenii jest pirackich. Ormianie są niechlubnym światowym liderem statystyk piractwa, przynajmniej wśród państw, które w ogóle je prowadzą. Pobliskie Mołdawia i Azerbejdżan są niewiele lepsze – tam pirackiego softu jest 92 proc. Polska, przynajmniej oficjalnie, znajduje się na miejscu 62. z wynikiem 57 proc. Uważacie, że to prawda?

800 000 –. tyle linków prowadzących do miejsc, gdzie można nielegalnie ściągać oprogramowanie tej firmy usuwa miesięcznie Microsoft. Miesięcznie. Naprawdę. To blisko 27 000 linków dziennie. Na szczęście ich wyszukiwaniem nie zajmują się przemęczeni pracownicy korporacji z Redmond o przekrwionych oczach, a specjalny system oparty na algorytmie sztucznej inteligencji. Na początku, gdy go wprowadzono, usuwanych było tylko 10 000 linków miesięcznie.

3 920 000 –. podobno tyle egzemplarzy najczęściej "piraconej" zeszłorocznej gry na PC (”Crysis 2”) z zeszłego roku ściągnięto nielegalnie z sieci. To o 270 000 więcej pobrań w przypadku ”Call of Duty: Modern Warfare 3”, o 410 000 więcej niż ”Battlefielda 3”, o 530 000 więcej niż w przypadku ”FIFY 12” oraz 680 000 ”Portala 2”. Najczęściej "piraconą" grą na Wii było ”Super Mario Galaxy 2” (1,280,000), a na Xboksa ”Gears of War 3” (890,000).

300 000 000 –. dolarów wydały w 2009 roku na walkę z piractwem organizacje zajmujące się tym problemem. To mnóstwo pieniędzy, dlatego też wiele osób twierdzi, że można by je spożytkować zdecydowanie lepiej i na jakiś sensowniejszy cel, zwłaszcza że samego piractwa i tak nie da się ich zdaniem zwalczyć.

30 000 000 000 –. piosenek ściągnięto nielegalnie z sieci między rokiem 2004 a 2009.

63 400 000 000 –. dolarów straty przynieśli piraci producentom oprogramowania w roku 2011. Spróbujcie sobie wyobrazić taką górę ”zielonych”. Trudno, co?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.