Piraci będą obowiązkowo oglądać reklamy!

Piraci będą obowiązkowo oglądać reklamy!07.08.2013 14:25
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

Organizacje broniące interesów firm fonograficznych szykują nowe rozwiązanie, które ma uprzykrzyć piratom korzystanie z internetu. Wprowadzony dobrowolnie przez operatorów w Stanach Zjednoczonych system "sześciu ostrzeżeń" widocznie nie wystarczy. Kto będzie ściągał pliki chronione prawami autorskimi, oprócz spowolnienia internetu będzie musiał się liczyć z nałożeniem kary w postaci wyświetlania się reklam. Nie można wykluczyć, że w przyszłości również w Polsce zostaną wprowadzone takie rozwiązania.

System "sześciu ostrzeżeń" został wprowadzony w USA na początku 201. roku. Operatorzy dobrowolnie monitorują sieć i w przypadku wykrycia niezgodnych z prawem działań użytkowników, wystosowują do nich ostrzeżenia w różnej formie. Może być ich sześć. Jeśli nie poskutkują, operator może okresowo spowolnić łącze pirata, co ma stanowić dla niego dotkliwą karę. Organizacje antypirackie żądają dalszych sankcji wobec łamiących prawo.

Nowy system w przygotowaniu

Dziennikarze z magazynu Variety dowiedzieli się, że największy amerykański operator kablowy Comcast postanowił pójść dalej i zaproponować alternatywne rozwiązanie do systemu "sześciu ostrzeżeń". Jeśli operator wykryje pobieranie przez pirata treści chronionych prawami autorskimi, automatycznie wyświetli reklamę z ofertą kupna lub wypożyczenia danej treści. Dziwić może jedynie, że operator nie będzie brał udziału w zyskach z wyświetlania tych reklam.

Tego typu rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze niż prawo "trzech ostrzeżeń", którego konsekwencją mogło być nawet całkowite odcięcie piratów od internetu. Francja już się wycofała z takiego sposobu walki z piractwem. Surowe francuskie prawo antypirackie okazało się niedostosowane do współczesnego świata i w końcu musiał zostać wydany dekret, który wymaże zapisy pozwalające sądom we Francji nakładać na piratów kary tymczasowego odcinania od internetu. Wyświetlanie reklam będzie stanowiło potencjalny zysk dla twórców treści chronionych prawami autorskimi i być może skusi użytkowników sieci do nabycia lub wypożyczenia interesujących ich treści w legalny sposób.

Liczymy, że nowy system zamiast dotkliwie karać piratów pozwoli zarabiać właścicielom praw autorskich. Być może to początek prawdziwej rewolucji w internecie, a wizje podzielenia globalnej sieci na tę darmową - z obowiązkowymi reklamami oraz płatną - bez reklam spełnią się? Na razie trudno rokować. Jednak rewolucja w branży muzycznej za sprawą serwisów "streamingowych" pokazała, że można wygrać z piractwem i zarabiać na darmowej muzyce z internetu.

Źródło: Dziennik Internautów, SW, WP.PL

sw/gb/sw

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.