PIN-y i hasła odchodzą w niepamięć. Biometria ochroni twoje pieniądze lepiej?

PIN-y i hasła odchodzą w niepamięć. Biometria ochroni twoje pieniądze lepiej?17.03.2017 17:19
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

Współczesny klient bankowy jest wymagający. Zależy mu nie tylko na atrakcyjnej ofercie produktowej, lecz także na tym, żeby korzystanie z usług bankowych było bezpieczne, wygodne i mało czasochłonne. Aby sprostać tym wymaganiom, banki wprowadzają coraz to nowsze technologie. Jedną z nich jest biometria głosowa.

Biometria pozwala na wykorzystanie indywidualnych cech każdego człowieka do weryfikacji jego tożsamości. Do jej uwierzytelnienia mogą służyć linie papilarne, układ naczyń krwionośnych palca, geometria twarzy, tęczówka oka czy głos. Stosunkowo nowa na polskim rynku bankowym jest właśnie biometria głosowa.

Zaletą tej metody weryfikacji jest między innymi to, że głosu człowieka nie da się sfałszować. Zapewnia więc ona wyższe bezpieczeństwo niż weryfikacja z użyciem PIN-u i hasła. „Dzięki biometrii głosowej klient może w bardzo bezpieczny sposób potwierdzić swoją tożsamość. Próbka głosu to taki »odcisk«, którego nie da się podrobić. Nawet zarejestrowanie tego głosu nic nie pomoże, bo system jest w stanie odróżnić, czy jest to rzeczywisty, naturalny głos człowieka, czy odtworzone nagranie” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Adam Stachura z Banku Zachodniego WBK. Co ważne, technologia oparta na biometrii głosowej rozpoznaje głos danej osoby również w przypadku zmian spowodowanych np. starzeniem się czy chorobą.

Lepsza weryfikacja tożsamości to jedno. Dla klientów liczy się jednak także sprawna obsługa. Ważne są przede wszystkim zdalne kanały kontaktu, które zapewniają wygodę i oszczędność czasu. Największą popularnością cieszy się nadal infolinia. Ale coraz więcej z nas woli posługiwać się nowoczesnymi technologiami i kontaktować z doradcą np. na czacie lub korzystając z połączenia wideo. Jeśli banki chcą skutecznie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, muszą być tego świadome.

„Jakość obsługi klienta w kanałach zdalnych ma ogromne znaczenie. Tutaj liczą się dwie kwestie: po pierwsze liczba dostępnych kanałów kontaktu, po drugie czas załatwiania spraw. Najstarszym i najpopularniejszym kanałem jest telefon, zaraz za nim e-mail. Coraz częściej wprowadzanym kanałem jest czat, który umożliwia szybkie uzyskanie odpowiedzi” – stwierdza Marcin Łukaszewski, twórca Instytucji roku, której zwycięzcą za rok 2016 w kategorii „najlepsza jakość obsługi w kanałach zdalnych” wśród banków został Bank Zachodni WBK.

Źródło artykułu:infoWire.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.