Philips Fidelio SoundSphere DS9800W - głośniki dla fanów Apple'a

Philips Fidelio SoundSphere DS9800W - głośniki dla fanów Apple'a30.11.2011 13:55
Źródło zdjęć: © imagazine.pl

Philips mocno atakuje rynek premium produktami najwyższej jakości. Czy konsumenci je zaakceptują?

Fidelio

Philips wszedł na rynek z mocną ofertą. Wprowadzono głośniki wolnostojące, wieże, docki a wszystko stworzone z myślą o użytkownikach Apple'a i nowej technologii AirPlay. Użytkownicy smartphone'ów z Androidem również znajda coś dla siebie - specjalny dock dostosowujący się do modelu telefonu. Całość promowana jest pod nazwą Fidelio, ale nadal pod marką Philips. Mają przed sobą nie łatwe zadanie przekonać konsumentów, że najnowsze głośniki mają konkurować z Bowers & Wilkins, Bose i innymi high-endowymi markami. Ceny, pomimo zróżnicowania, zdecydowanie to sugerują...

SoundSphere 9800W

Patrząc na głośniki, na usta ciśnie się zwrot "przerost formy nad treścią", ale nie jest to do końca prawdą. Głośniki są przede wszystkim piękne - siedem warstw czarnego lakieru fortepianowego nałożonego na ręcznie wykonaną, drewnianą obudowę, którą ozdobiono metalową listwą pełniącą również rolę wspornika dla tweetera. Pod spodem cienka, gumowa podstawa, mająca za zadanie nie rysować podłogi lub mebli, też nie wygląda na tanią. Stacja dokująca, która w zasadzie pełni jedynie rolę ładowarki, jest podświetlona od spodu LEDami. Ma też sprytnie rozwiązany, ruchomy dock connector, który pozwala podłączyć jakiekolwiek urządzenia Apple wyposażonego w to złącze - od iPoda shuffle do iPada. Do odtworzenia muzyki oczywiście konieczne jest wsparcie dla AirPlay w iUrządzeniu, chociaż jest też wejścia AUX dla alternatywnych źródeł.

Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)

SoundSphere nie jest mały i w zasadzie wykluczone jest postawienie głośników na biurku. Podłoga, duży parapet lub stojaki są zdecydowanie preferowane na prawidłowe ustawienie 1. kilogramowego zestawu. Konieczne jest zasilenie lewego głośnika, a obie sztuki łączymy za pomocą dołączonego do kompletu, grubego kabla audio. Następnie wystarczy raz go powiązać z domową siecią Wi-Fi, aby był prawidłowo wykrywany przez iTunes, iPhone'a, iPoda lub iPada, gdzie ten pierwszy umożliwia odtwarzanie dźwięku na kilku kompletach głośników równocześnie. Niestety należy zadbać o zasięg Wi-Fi w miejscu ich ustawienia - strumień danych jest spory i przy osiągnięciu granicznych możliwości routera może po prostu przerywać.

Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)

Do kompletu dostarczany jest również pilot do sterowania głośnikami, jak i iUrządzeniem. Nie mam najmniejszego pojęcia gdzie jest odbiornik podczerwieni, bo go nie zlokalizowałem. To właśnie ta dbałość o szczegóły bardzo mnie zaskoczyła u Philipsa. Produkt doprawdy jest najwyższej jakości od strony wykonania i należą mu się za to 3. punkty w 10 stopniowej skali.

Aplikacja iOS

Philips również oferuje darmową aplikację na iPada, iPoda i iPhone'a do sterowania głośnikami. Dodatkowo otrzymujemy korektor dźwięku, możliwość odsłuchu ponad 700. stacji radiowych, pięciodniową prognozę pogody, zegar oraz budzik. Wymagany jest jedynie iOS w wersji 4.3 lub nowszej.

Zawiódł mnie niestety design samej aplikacji. To sprawa mocno indywidualna, ale w moich oczach jest po prostu brzydka i wolę korzystać z natywnej "Muzyki", które pod iOS 5 na iPadzie jest zdecydowanie ładniejsza.

Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)

Wady?

Niestety jest, ale tylko jedna: firmware odpowiedzialny za AirPlay. Po paru godzinach pracy, głośniki przywieszają się. Są nadal widoczne jak docelowe źródło dźwięku, ale nie można go wybrać. Rozwiązaniem jest tradycje wyjście z samochodu i ponowne wejście do niego (czyli ich wyłączenie i ponowne włączenie). Product Manager, z którym poruszyłem ten temat, zapewniał, że problem został zlokalizowany i wkrótce będzie dostępny firmware naprawiający go.

A dźwięk?

Nie są to zdecydowanie głośniki dla każdego. Sugerowana cena 3.500PLN automatycznie kieruje produkt tylko do osób zdecydowanych i wiedzących do czego chcą je wykorzystać. Osobiście ustawiłem głośniki w dwóch różnych lokalizacjach pierwsze testy odbyły się w sypialni (15m^2), a drugie w dużym pokoju (35m^2). Od razu podpowiem, że znacznie lepiej zachowują się w większych pomieszczeniach dźwięk rozchodzi się znacznie bardziej naturalnie i lepiej brzmi. Dotyczy to w szczególności średnich tonów, które są zdominowane przez basy przy bliżej ustawionych ścianach.

Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)

Długo się zastanawiałem dla kogo te głośniki są tak naprawdę przeznaczone. Dla mnie to bardzo niszowy produkt, nie tylko ze względu na cenę. Podłączanie ich pod zewnętrzne źródło dźwięku wysokiej jakości po 3,5 m auxie chyba mija się z celem. Zatem pozostaje nowoczesne mieszkanie, w którym albo jest dużo miejsca na kino domowe i osobny zestaw odsłuchowy, albo nie ma tego pierwszego. Za te pieniądze niewątpliwie da się kupić dobry wzmacniacz 2.0 z przyzwoitymi kolumnami, ale nie będzie to łatwe zadanie. Są to jeszcze bardziej niszowe produkty i poszukiwanie odpowiedniego kompletu może stać się nowym hobby. SoundSphere za to znacznie lepiej wpisuje się w moje wyobrażenie minimalistycznego mieszkania. Dwa głośniki, kabel audio schowany w ścianie, jeden punkt zasilania i iPhone / iPod w kieszeni lub iPad pełniący centrum dowodzenia na ławie.

Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)
Źródło zdjęć: © (fot. imagazine.pl)

Specyfikacje:
Producent: Philips
Model: Fidelio SoundSphere 9800W
Wymiary: 265 mm x 410 mm (średnica x wys.)
Moc wyjściowa: 2 x 50W RMS
Wejście: AUX (3.5mm)

Ocena iMagazine: 5/6 (6/6 po naprawieniu firmware)

Cena: 350. PLN (sugerowana)
_ Wojtek Pietrusiewicz _

Źródło artykułu:imagazine.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.