Panasonic się umacnia. Produkty AGD klasy premium to siła marki

Panasonic się umacnia. Produkty AGD klasy premium to siła marki03.03.2016 22:07
Źródło zdjęć: © WP

Podczas mającej miejsce we Frankfurcie Panasonic Convention japoński koncern pokazał, że świetnie odrobił lekcje i z firmy, której jeszcze kilka lat temu groziło widmo bankructwa, stał się jeszcze mocniejszym graczem rynkowym. Wyraźnie jednak widać, że zmieniły się akcenty i to już nie telewizory są najważniejszym produktem w ofercie. Trzeba jednak przyznać, że najnowsze modele pokazane podczas konwencji to klasa sama dla siebie. Zarówno telewizorów, jak i AGD.

Panasonic wyraźnie wybrał drogę, która gwarantuje mu stabilne, stałe przychody, a które do tego są znacznie mniej podatne na wyniszczające wojny cenowe wszczynane przez chińskich i koreańskich producentów. Firma chwali się, że opanowała już ponad 6. proc. rynku usług infotainment i entertainment w przemyśle lotniczym. Oznacza to, że uruchamiając film w samolocie albo oglądając interaktywne mapy korzystacie z rozwiązań dostarczonych przez koncern z Osaki. Równie dobrze firma radzi sobie na rynku samochodowym, gdzie dostarcza wielu znanym koncernom rozwiązania podobne do tych, które znajdziecie w samolotach. Interaktywne deski rozdzielcze, systemy rozrywki i komunikacji. To właśnie w tej dziedzinie Panasonic odnosi największe sukcesy, choć równie mocno rozpycha się na rynku choćby paneli słonecznych, alternatywnych źródeł zasilania czy też kompleksowych rozwiązań dla inteligentnych miast na miarę XXI wieku.

Duże AGD Panasonica zawsze było zaliczane do liderów w branży. Liczne testy porównywały urządzenia firmy z Osaki do produktów Miele, a niekiedy nawet do Gaggenau. Co prawda, nad designem zbliżonym do produktów tej ostatniej marki Panasonic musi jeszcze popracować, natomiast technologicznie znów napotykamy na rozwiązania klasy premium. Pralki, dzięki szeregowi czujników, są w stanie zrobić pranie bez żadnych ustawień z naszej strony. Rozpoznają np. czy użyliśmy proszku, czy też detergentu w płynie. Rozpoznają także nawet rodzaj zabrudzeń (2. rozpoznawane kategorie), rodzaj tkaniny i tak oczywiste już dziś rzeczy, jak masę załadunku. Na tej podstawie dobierają samodzielnie długość cyklu prania, temperaturę wody, ilość obrotów przy wirowaniu etc. Oznacza to, że wkładamy do pralki zabrudzone rzeczy, a urządzenie samo rozpozna rodzaj tkaniny, skalę zabrudzenia i rodzaj plan, resztę ustawień dobierając za nas. Jako nieliczne na rynku posiadają także generator pary, który pozwala w ekspresowym tempie odświeżyć
ubrania bez powstawania zagnieceń.

Źródło zdjęć: © (fot. WP)
Źródło zdjęć: © (fot. WP)

W lodówkach na rok 201. znajdziemy doskonałą technologię utrzymującą świeżość warzyw i owoców. Wewnątrz lodówek zamontowane jest specjalne oświetlenie, które udaje niejako światło dzienne. Diody o kolorze białym, niebieskim i zielonym emitują specjalnie dobraną barwę, która stymuluje wzrost owoców i warzyw, zatrzymując tym samym procesy starzenia i więdnięcia. Dzięki temu produkty zachowują znacznie więcej witaminy D i C. Dodatkowy system BreatheTech automatycznie reguluje wilgotność, utrzymując ją na optymalnym poziomie 85–90 proc., dzięki czemu warzywa liściaste, takie jak szpinak, dłużej zachowują świeżość i wartości odżywcze.

Całe portfolio produktów AGD pokazuje, że Panasonic nie zamierza produkować sprzętu dostępnego dla każdego. Nie zamierza się ścigać na najniższą cenę kosztem niższej jakości. Kilka sprzętów –. jak wspomniany wcześniej blender za 2000 zł – ma zaporową cenę, jednak pozostałe produkty sprzedawane będą w znacznie bardziej rozsądnych cenach. Za depilator IPL zapłacimy około 1000 zł, czyli taniej niż u konkurencji. Pralki i lodówki to wydatek większy niż klasa średnia, jednak wcale nie odstają one od cen najlepszych konstrukcji np. koreańskich producentów. Męskie golarki mimo swojego zaawansowania i często lepszych rozwiązań niż konkurencyjne, kupimy w cenach porównywalnych lub nawet niższych od dwóch popularnych marek. Czy zatem warto kupić produkty Panasonica? Firma zmieniła swoją strategię i od jakiegoś czasu wytwarza produkty najwyższej jakości, bardzo zaawansowane technologicznie (a nie gadżeciarskie) o bardzo dużej trwałości. Mimo że Panasonic nie kojarzy się w pierwszej chwili ze sprzętem AGD, to jednak
stopień zaawansowania technologicznego i genialne wprost rozwiązania automatyzujące wiele czynności mogą sprawić, że to właśnie Japończycy, a nie Koreańczycy podbiją serca klientów. Często bowiem jest tak, że najlepsze technologie ukryte są wewnątrz urządzeń, a nie w przekazach reklamowych.

Jarosław Babraj

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.