Panasonic kończy z telewizorami plazmowymi?

Panasonic kończy z telewizorami plazmowymi?09.10.2013 13:29
Źródło zdjęć: © PAP/EPA/RAINER JENSEN

Najnowsze doniesienia agencji Reutersa potwierdzają plotki, które powtarzały się już od miesięcy - Panasonic definitywnie kończy z produkcją telewizorów plazmowych. Ruch ten może być podyktowany zwiększającą się dominacją technologii LCD, która wypycha z rynku panele plazmowe. Wciąż jednak brakuje oficjalnego potwierdzenia powyższych doniesień ze strony samego Panasonika.

Zaledwie w kwietniu br. wiceprezes Panasonika, który odpowiada w koncernie za technologie wyświetlania obrazu, Kiyoshi Okamoto potwierdzał w rozmowie z serwisem technologicznym The Verge, że - _ model telewizora Panasonic ZT60 był ostatnim, który wyposażono w nowe matryce plazmowe, gdyż zamknięciu ulega dział badań i rozwoju nad panelami plazmowymi japońskiego koncernu _.

Kontynuowanie produkcji to nasza odpowiedzialność wobec klientów _ - Mimo zakończenia prac nad rozwojem paneli plazmowych, Panasonic będzie nadal produkował i sprzedawał telewizory wykonane w tej technologii - co najmniej przez cały 2014 rok. Kontynuowanie produkcji to nasza odpowiedzialność wobec klientów. _ - podkreślał jeszcze w kwietniu Okamoto.

Najnowsze doniesienia agencji Reutersa zdają się jednak przeczyć powyższym zapewnieniom. Według informatorów agencji prasowej Panasonic wycofa się całkowicie nie tylko z rozwijania, ale w ogóle ze stosowania paneli plazmowych do końca bieżącego roku podatkowego, czyli do marca 2014. Kilkuset pracowników działu paneli plazmowych koncernu ma zostać przeniesione do innych komórek korporacji, natomiast w segmencie telewizorów Japończycy skupić się mają na technologii OLED. Panele oparte na diodach organicznych zapewniają równie dobre odwzorowanie kolorów jak panele plazmowe, a są zdecydowanie tańsze w eksploatacji i wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach będą stanowić wiodącą technologię w produkcji telewizorów.

Doniesień o wycofaniu Panasonika z rynku telewizorów plazmowych nie potwierdza sam producent. W przesłanym tech.wp.pl oficjalnym oświadczeniu czytamy:

(...) _ - Raport, z którego pochodzą te dane nie został ogłoszony przez Panasonic. Firma rozważa wiele opcji dotyczących tego segmentu działalności, jednak żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. W przypadku fabryki plazm Amagasaki również nie zostały podjęte żadne ostateczne decyzje, firma rozważa wiele scenariuszy. _

Reuters przypomina jednak, że wycofywanie się z niedochodowych segmentów działalności jest zgodne ze strategią ogłoszoną przez prezesa Kazuhiro Tsuga, gdy ponad rok temu przejął on kierownictwo w Panasoniku. Zapowiedział on, że pozbędzie się z koncernu wszystkich działów, które w ciągu 3 lat nie zdołają osiągnąć co najmniej 5-procentowego zysku operacyjnego. Tymczasem tylko w zeszłym roku podatkowym segment telewizorów Panasonika przyniósł firmie 91. mln dolarów strat. Wprowadzanie w życie strategii nowego prezesa zdaje się również potwierdzać przeprowadzona w zeszłym miesiącu transakcja sprzedaży działu Panasonika odpowiedzialnego za sprzęt medyczny. Oddział produkujący urządzenia do pomiaru poziomu cukru oraz archiwizacji danych medycznych został sprzedany amerykańskiemu funduszowi private equity KRR & Co za 1,67 miliarda dolarów.

Według badań firmy badawczej DisplaySearch w 201. roku telewizory plazmowe miały zaledwie 6 proc. udziałów w rynku. Zdecydowanym liderem są urządzenia z panelami LCD, które opanowały 87 proc. rynku. Co więcej, największe japońskie koncerny elektroniczne: Panasonic, Sharp i Sony mają razem 20 proc. udział w światowym rynku płaskich telewizorów, podczas gdy ich główni koreańscy konkurenci: Samsung i LG mają odpowiednio 27,7 proc. i 15 proc.

_ Grzegorz Barnik, WP.PL _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.