Optymalizator wydatków na telefon komórkowy

Optymalizator wydatków na telefon komórkowy11.03.2011 12:29

Nawet o połowę można zredukować swoje rachunki telefoniczne po skorzystaniu z pierwszego na świecie narzędzia do automatycznej optymalizacji wydatków na komórkę. Eksperci przewidują, że polska usługa internetowa wywoła korzystne zmiany na rynku telekomunikacyjnym.

Na rynku pojawiła się usługa internetowa o roboczej nazwie projekt blupill. Jest to usługa, która za niewielka opłatą ma przyczynić się zoptymalizowania rachunków za telefon o nawet 50. - według deklaracji autorów. Usługa jest dostępna dla tych, którzy posiadają indywidualny abonament u jednego z czterech największych operatorów działających w Polsce. Optymalizator automatycznie dobiera użytkownikowi idealnie dopasowane do jego potrzeb oferty i wyświetla miesięczny koszt korzystania z nich.

Zespół matematyków, ekonomistów i informatyków z Poznania kierowany przez Sebastiana Barylskiego, tworząc usługę, poszedł pod prąd dotychczasowym próbom rozwiązania problemu. Usługi starej generacji –. porównywarki – ograniczają poszukiwania do taryf spełniających uśrednione parametry użytkownika. Tymczasem projekt blupill oblicza, ile kosztować będzie użytkownika każda dostępna dla niego na rynku kombinacja taryf, usług dodanych i promocji, automatycznie analizując precyzyjny matematyczny zapis historii korzystania przez użytkownika z telefonu.

Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)
Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)

Algorytm usługi jest ściśle strzeżoną tajemnicą. Zespół dwa lata pracował nad stworzeniem innowacyjnego systemu informatycznego. Usługa, która została dziś zaprezentowana, po ponad pół roku testów jest dostępna w wersji testowej (beta 0.9). Można z niej skorzystać za minimalną opłatą w wysokości 1,3. zł brutto (poprzez e-płatność) lub 2,40 zł brutto (SMS).

Specjaliści wypowiadają się pozytywnie o odważnym podejściu do rozwiązania problemu przez poznański zespół od strony algorytmicznej, technologicznej i biznesowej. –. Uważam ten projekt za ciekawy, ponieważ pozwala dostosować ofertę operatorów telefonii komórkowej do potrzeb użytkowników – mówi Prof. Krzysztof Diks z Uniwersytetu Warszawskiego. – Jest to niezwykle trudny koncept matematyczny i informatyczny, dlatego że spośród setek miliardów kombinacji trzeba wybrać tę najlepszą dla danego użytkownika. Dlatego bardzo doceniam to osiągnięcie.

Usługa zawsze dobiera użytkownikowi najbardziej aktualną ofertę rynkową. Analitycy i prawnicy z zespołu projektu blupill z pomocą specjalnego systemu wprowadzają na bieżąco wszystkie zasady naliczania cen za usługi komórkowe.

Niestety póki co, nawigacja po stronie blupill.pl jest mało intuicyjna. Na stronie mamy obowiązkowy filmik reklamowy z szefem firmy, a samo sprawdzanie taryf wymaga instalowania dziwnych dodatków javy do przeglądarki.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.