Odmówiono ci naprawy na gwarancji? Zobacz, co możesz jeszcze zrobić!

Odmówiono ci naprawy na gwarancji? Zobacz, co możesz jeszcze zrobić!15.10.2015 14:29
Źródło zdjęć: © WP

Naprawy gwarancyjne i reklamacje produktów to temat, który wielu Polaków przyprawia o gęsią skórkę. Nie dość, że nasz sprzęt się zepsuł, to jeszcze w wielu przypadkach serwisy odmawiają nam bezpłatnej naprawy. Idealnym przykładem tego, jak skomplikowany i trudny jest proces dochodzenia swoich praw, są reklamacje butów. Niemal każdy, kto próbował zareklamować obuwie usłyszy, że z pewnością źle z niego korzystał. Przykłady odmów wykonania naprawy w ramach gwarancji można mnożyć. Przy telefonach wystarczy rysa na obudowie, aby odrzucić niemal dowolną usterkę, a jako powód wskazuje się uszkodzenie mechaniczne – oczywiście z winy konsumenta. Przy reklamacji aparatów fotograficznych dowiemy się od serwisu, że nie wolno nam było go użyć na plaży. Skoro w obudowie znaleziono mikroskopijne ziarenka piasku, to oznacza to winę klienta.

Czy jednak zawsze klient stoi na przegranej pozycji? Nie zawsze. Gwarancja to tylko jedna z form naszego zabezpieczenia. Jest ona dobrowolna, a producent sam kształtuje jej warunki. Polskie prawo chroni konsumentów i daje im możliwości dochodzenia swoich roszczeń nie tylko poprzez reklamację z tytułu gwarancji. Warto jednak znać dokładnie swoje prawa, ponieważ nie jest w interesie ani sprzedawcy, ani producenta wykonywanie darmowych napraw –. to po prostu kosztuje.

Zupełnie inną kategorią problemów jest reklamowanie rzeczy zakupionych poza granicami naszego kraju. Czy tutaj obowiązują takie same przepisy jak w Polsce? Czy musimy jechać przez pół Europy, aby zareklamować kupione gdzieś w świecie spodnie, albo zegarek? W wielu przypadkach nie, ale też musimy spełnić pewnie warunki. Jakie zatem konsument ma szanse w starciu ze sprzedawcami i producentami?

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.