Nowy rekord Facebooka. Miliard użytkowników jednego dnia

Nowy rekord Facebooka. Miliard użytkowników jednego dnia28.08.2015 11:06
Źródło zdjęć: © 4S2A2079 / CC

Jak ogłosił Mark Zuckerberg, w tym tygodniu miało miejsce wydarzenie przełomowe dla prowadzonego przez niego serwisu społecznościowego. W poniedziałek łączna liczba użytkowników, którzy zalogowała się do Facebooka przynajmniej raz w ciągu dnia, przekroczyła miliard. Oznacza to, że regularnie korzysta z niego już 1/7 populacji Ziemi.

Jak ogłosił Mark Zuckerberg, w tym tygodniu miało miejsce wydarzenie przełomowe dla prowadzonego przez niego serwisu społecznościowego. W poniedziałek łączna liczba użytkowników, którzy zalogowała się na Facebooka przynajmniej raz w ciągu dnia, przekroczyła miliard. Oznacza to, że regularnie korzysta z niego już 1/7 populacji Ziemi.

- Kiedy mówimy o naszych finansach, posługujemy się wartościami średnimi, ale tym razem jest inaczej. To pierwszy raz, kiedy udało się przekroczyć tę liczbę. A to dopiero początek – zamierzamy połączyć ze sobą wszystkich mieszkańców świata – stwierdził komentując ten fakt CEO Facebooka.

Wygląda więc na to, że chociaż – jak informowaliśmy pod koniec zeszłego roku – popularność Facebooka wśród młodych ludzi spada, to nie szkodzi to serwisowi społecznościowemu zbyt mocno. Być może nawet wręcz przeciwnie. Jego zmiana z zabawki popularnej wśród nastolatków w narzędzie komunikacji używane przez dorosłych ludzi może być z finansowego punktu widzenia tylko korzystna.

Facebook utrzymuje się wszak z reklamy, a im zamożniejszy i bardziej zdolny do podejmowania samodzielnych decyzji zakupowych użytkownik – tym lepiej. Z tego też powodu Zuckerberg zapewne niespecjalnie przejmuje się danymi na temat demografii użytkowników Facebooka, koncentrując się na czymś innym – jak najszerszym zarzucaniu sieci.

"Połączenie ze sobą wszystkich mieszkańców świata" może brzmieć jak działanie na rzecz dobra ludzkości, ale w rzeczywistości chodzi tu oczywiście o coś zupełnie innego. Zuckerberg zapewniając darmowy dostęp do internetu za pomocą swojej inicjatywy Internet.org jednocześnie wiąże jego nowych użytkowników ze swoim serwisem. Zdobywa najlojalniejszych możliwych klientów – bo takich, którzy nie mają innego wyboru.

Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)
Źródło zdjęć: © (fot. Materiały prasowe)

W lipcu Facebook zaprezentował projekt swojego zasilanego energią słoneczną drona, który posłuży do dostarczania internetu tam, gdzie nie da się go podłączyć w inny sposób. Maszyna ta ma być zdolna do pozostawania w powietrzu przez 90 dni bez przerwy na wysokości od ok. 10 do 25 km. Flota tych dronów posłuży do zapewnienia dostępu w standardzie 3G 10 proc. populacji Ziemi, która nie ma na razie możliwości korzystania z internetu

- Bardziej otwarty i lepiej połączony świat to lepszy świat. Pozwala na intensywniejsze relacje z tymi, których kochamy, mocniejszą ekonomię dającą większe szanse i silniejsze społeczeństwo, respektujące wszystkie nasze wartości – stwierdził Zuckerberg w swoim oświadczeniu.

Oznacza również jeszcze większe zyski dla Facebooka. Jak jednocześnie poinformowała firma, jej liczba miesięcznych użytkowników wzrosła o 13 proc. w stosunku do zeszłego roku do 1,49 miliarda, a zysk netto wyniósł 719 miliona dolarów.

_ DG _

Zobacz także: Facebook skuteczniejszy niż reklama

Źródło artykułu:WP Tech
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.