Nowy Messenger już jest. To koniec aplikacji jaką znamy. Żegnaj...

Nowy Messenger już jest. To koniec aplikacji jaką znamy. Żegnaj...09.01.2019 13:15
Źródło zdjęć: © Archiwum prywatne | flickr.com / Karlis Dambrans / CC BY 2.0

Stało się. We wtorek wieczorem użytkownicy na całym świecie zaczęli otrzymywać nowe wersje aplikacji Messenger. To ta sama ohydna wersja, którą zobaczyliśmy na chwilę kilka tygodni temu. Już wtedy wzbudziła wiele negatywnych nastrojów.

Co to jest Messenger?

Messenger to aplikacja do komunikacji i platforma opracowana przez Facebook, Inc. Służy przede wszystkim do komunikacji pomiędzy użytkownikami - wysyłania wiadomości, zdjęć, filmów, plików audio itp. Od jakiegoś czasu Messenger pozwala również na interakcje z botami oraz obsługę gier. Aplikacja Messenger dostępna jest na systemie Windows oraz na urządzeniach mobilnych. Tutaj możecie pobrać wersję na Android i iOS.

Jakiś czas temu Facebook wprowadził nową wersję Messengera. Wywołała falę oburzenia i po kilku godzinach nagle przywrócono aplikację do poprzedniej wersji. Niestety, wygląda na to, że tym razem już nie ma odwrotu. Zauważyliście już zmiany? Facebook boi się utraty użytkowników, więc kombinuje i wprowadza zmiany, które mają temu zapobiec.

Messenger 4

Facebook już pod koniec listopada informował na swoim blogu o wprowadzaniu "Messengera 4". Jak czytamy na oficjalnym blogu firmy, według badań prowadzonych w komunikatorze, dla 7 na 10 osób najważniejszą cechą tej aplikacji jest prostota. I do tego, jak twierdzi ekipa Facebooka, dążono podczas zmian.

Nowy Messenger - ciemno to widzę

Zamiast dziewięciu kart z ustawieniami, czatem, listą znajomych itd., mamy teraz 3 główne karty. Może to i ułatwienie, ale mam wrażenie, że Messenger zamienił się po prostu w... Messenger Lite. W takim razie ciekawe, co Facebook poczyni z prawdziwą wersją Lite.

Źródło zdjęć: © facebook
Źródło zdjęć: © facebook

Wszystko jest biało-czarne. Całe szczęście, że mamy chociaż avatary. W sekcji ustawień jest trochę bardziej kolorowo. Tutaj z kolei starcie połączenia jaskrawych ikonek na białym tle wprowadza lekki chaos.

Źródło zdjęć: © Messenger
Źródło zdjęć: © Messenger

"Odświeżona" wersja interfejsu Messengera ma kilka fatalnych wad. Wersja dla smartfonów z systemem Android jest totalnie nieprzejrzysta. Postanowiono pójść w minimalizm i pozbyto się wszelkich ramek. Przez to aplikacja wydaje się mniej wygodna w obsłudze i mniej praktyczna. Wszystko się zlewa.

Messengerowi na Windowsie też się dostało

Wersja desktopowa również otrzymała lekkie zmiany. Nowa aktualizacja wpłynęła nie tylko na design interfejsu, ale także na sposób działania. Np. przycisk "x" służący do zamykania karty czatu został przesunięty z ramki przedstawiającej imię i nazwisko. Teraz wyświetla się dopiero, gdy najedziemy myszką, lub wejdziemy w rozmowę.

Źródło zdjęć: © facebook
Źródło zdjęć: © facebook

Messenger - nowy tryb nocny

Wraz z odświeżonym białym Messengerem nadchodzi tryb ciemny, zwany także trybem nocnym. Co prawda chwilę na niego jeszcze poczekamy. Przyda się, jak sama nazwa wskazuje, wieczorami, kiedy jest już ciemniej, a my nie chcemy być atakowani jasnym światłem. Z badań Google wynika, że ciemny motyw znacząco przedłuża czas pracy baterii w smartfonie. Dziwić może jedynie, że Facebook wprowadza tę opcję tak późno. Czytaj więcej: Messenger: nowość w aplikacji. Facebook wprowadza tryb nocny

Źródło zdjęć: © facebook
Źródło zdjęć: © facebook

Zobacz też: Cybersejf – jak stworzyć bezpieczne hasło?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.