Nowy Adobe Acrobat 9.0 - podstawa kreatywności

Nowy Adobe Acrobat 9.0 - podstawa kreatywności10.09.2008 19:01

Rozwijająca się rodzina produktów Adobe Acrobat zaciera granice pomiędzy różnymi dziedzinami projektowania graficznego. W jednym miejscu spotykają się całe zespoły projektanckie. Na spotkanie zaproszony jest również każdy kreatywny grafik.

Cyfrowe portfolio

Odpowiedzią na zaproszenie może być cyfrowe portfolio, przepustka umożliwiająca pracę i kontakt z najlepszymi. Tworzenie portfolio podobnie jak jego zawartości świadczy o klasie każdego grafika i projektanta. W pojedynczym pliku PDF możemy zgromadzić dokumenty, które powstały w różnych aplikacjach. Wyobraźmy sobie sytuację, w której chcemy połączyć dokumenty tekstowe, wiadomości email, grafikę, arkusze kalkulacyjne, a nawet rysunki CAD'owskie, w jeden spójny kontener, Portfolio PDF. Nic prostszego. Korzystając z możliwości Adobe®. Acrobat® 9 Pro wykonamy takie zadanie w kilku krokach. Wystarczy skorzystać z komendy w menu File>Create PDF Portfolio i połączyć ze sobą wszystkie wybrane dokumenty. W systemach Windows, korzystając z PDFMaker'a możemy „w locie” tworzyć portfolio mając otwartego Microsoft Outlook lub Lotus Notes.

Źródło zdjęć: © (fot. Adobe)
Źródło zdjęć: © (fot. Adobe)

Poszczególne komponenty portfolio mogą być niezależnie edytowane i formatowane przez użytkownika –. pliki źródłowe pozostają bez zmian. Acrobat umożliwia szybki podgląd wybranych komponentów bez konieczności otwierania ich w natywnych aplikacjach. W podobny sposób możemy edytować pojedyncze dokumenty, zapisując zmiany dokonane w projektach. Pliki nie będące dokumentami PDF dołączamy do Portfolio bez konwersji. PDF Portfolio możemy rozpowszechniać, drukować wybrane komponenty, sortować i przeszukiwać. Bez żadnych komplikacji możemy także zmieniać lokalizację portfolio, nie troszcząc się o połączenia z plikami źródłowymi. Organizacja PDF Portfolio umożliwia nam także łączenie komponentów za pomocą profesjonalnych szablonów.

Multimedia

Jeśli zechcemy, możemy pójść krok dalej i skonwertować multimedia MOV, AVI i WMV do formatu PDF, SWF i FLV w PDF Portfolio. Tutaj z pomocą przyjdzie komenda Modify>Convert To PDF lub Convert To Flash Movie. Aby wykonać ostatni szlif warto dodać nagłówek lub stronę powitalną. Oba elementy umożliwiają projektantom wprowadzenie instrukcji dla użytkownika oraz informacji dotyczących firmy (logo) w postaci grafiki lub animacji typu Flash. Jeśli postanowimy skorzystać z tych właściwości PDF Portfolio powinniśmy zajrzeć do File>Modify PDF Portfolio>Edit Portfolio i wybrać Add Welcome & Header.

Źródło zdjęć: © (fot. Adobe)
Źródło zdjęć: © (fot. Adobe)

Rozbudowane funkcję tworzenia interaktywnych prezentacji wzbudzą zdumienie głównie wśród odbiorców. Dobra prezentacja gwarantuje przejrzystość i zrozumienie podstawowych założeń, które staramy się przedstawić. W tym zadaniu pomoże nam szczególnie narracja głosowa, którą możemy dodać do prezentacji, materiały wideo i audio oraz interaktywność, którą wspiera Adobe®. Acrobat® 9 Professional Extended. Użytkownik otwierający prezentację PDF może zostać przywitany odpowiednim ekranem, który przeniesie go w głąb dalszych stron. Acrobat wspiera przejścia montażowe znane między innymi z Power Pointa. Ustawienie prezentacji w trybie wyświetlania Pełny ekran, pomoże odbiorcom skupić się tylko i wyłącznie na przedstawionej treści.

Prezentacje

Żadna interaktywna prezentacja nie może obejść się bez Adobe®. Presenter, który jest teraz dołączony do Adobe® Acrobat® 9 Professional Extended. Pokaz slajdów przygotowany Presenterem oddaje użytkownikowi do dyspozycji możliwość wysłuchania narracji spoza ekranu, zobaczenie materiału wideo oraz udział w interaktywnym kwizie. To wszystko program umieszcza w pojedynczym pliku PDF, zmniejszając jednocześnie objętość materiału. Szczegółowe ustawienia zapewniają nam pełną kontrolę nad kształtem naszej prezentacji.

Źródło zdjęć: © (fot. Adobe)
Źródło zdjęć: © (fot. Adobe)

Acrobat w druku

Obieg pracy zawsze stanowił ważny element weryfikowania projektów, poznawania opinii, tworzenia uwag i nanoszenia poprawek. Praca całego zespołu w środowisku online zapewnia pełną kontrolę nad każdym aspektem projektu. Druk stanowi jeden z najbardziej czułych zadań związanych z publikacją treści. Procesy drukowania są teraz wspierane przez Acrobata między innymi dzięki kontroli kosztów i sprawnemu zarządzaniu błędami. Wstępna inspekcja dokumentów umożliwia analizę poprawności z uwzględnieniem wielu warunków, które każdy użytkownik może zdefiniować i zarządzać nimi za pośrednictwem profilów (profile mogą być importowane, eksportowane i zabezpieczane). Możemy kontrolować profile pod względem automatyzacji korekty zaistniałych błędów, jak i pod względem spójności różnych standardów. Inspekcja umożliwia zidentyfikowanie problemów z kolorami, fontami, przezroczystością, rozdzielczością, dystrybucją tuszy, kompatybilnością wersji PDF, strukturą dokumentu PDF... Inspekcja dokumentu jest teraz kwestią jednego
kliknięcia, wystarczy skorzystać z komendy Advanced>Preflight, wybrać profil bądź sprawdzenie lub naprawę. Korzystając z ustawień (Preflights preferences) możemy zdefiniować zachowanie inspekcji w odniesieniu do tworzonych dokumentów w rożnych standardach. Możemy generować raporty błędów.

Od kreatywnego portfolio do pracy w kreatywnym zespole dzieli nas zaledwie kilka kroków. Dzięki sprawnemu zarządzaniu treścią i kontrolą organizacji pracy znacznie skrócimy sobie tę drogę. Zaś funkcjonalność nowego Acrobata 9.0 będzie nam w tej drodze towarzyszyła.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.