Nokia w poważnych tarapatach?

Nokia w poważnych tarapatach?15.02.2010 12:51

Kiedy kierownictwo Nokii przedstawiało swoje ambitne plany na rok 2010, to z tyłu sali główni menadżerowie koncernu bawili się swoimi telefonami – nie były to jednak telefony Noki, a urządzenia sygnowane marką BlackBerry - czytamy na łamach The New York Times.

Francois Meunier, analityk z londyńskiego Cazenove dobitnie wyraził swoje zdanie na temat możliwości koncernu: „Nie sądzę, aby ktokolwiek z obecnych w tym pokoju spodziewał się w przyszłym roku wzrostu dochodów.”. To był prawdziwy cios dla Nokii, która jak najprędzej chce zapomnieć o słabym dla niej roku 2009.

W czym leży problem? Nokia, mimo iż wciąż posiada spory, bo 37. udział w rynku, traci na jego najbardziej lukratywnej części – rynku smartphonów. Multimedialne urządzenia, które obsługują pocztę e-mail opanowały dwie firmy: kanadyjska Research In Motion ze swoją marką BlackBerry, oraz oczywiście Apple ze swoim iPhonem. Analitycy rynkowi mówią wprost – z punktu widzenia użytkownika Nokie są koszmarne, ich obsługa w żadnym stopniu nie może się równać z iPhonem.

Źródło zdjęć: © Nokia E72 - odpowiedź Nokii na telefony BlackBerry (fot. Nokia)
Źródło zdjęć: © Nokia E72 - odpowiedź Nokii na telefony BlackBerry (fot. Nokia)

[

]( http://tanio.pl/Nokia-E72--1-2831-12170148.html )

Najgorzej sytuacja Finów wygląda w USA, gdzie na rynku smartphonów udział Nokii to zaledwie 3,9%, a BlackBerry aż 51. (Apple 29%). Nokia popełniała także inne błędy. Uparcie unikała modeli z klapką, kiedy te podbijały rynek. Podobnie, mimo iż wprowadziła ekrany dotykowe kilka lat wcześniej zanim pojawił się iPhone, to nigdy nie działały one tak szybko i tak sprawnie, jak ekrany konkurentów. Z drugiej strony problemem Nokii jest jej słabość w technologii CDMA szeroko obecnej na amerykańskim rynku. Między innymi z tego powodu, jeden z czołowych operatorów w USA – Sprint – nie ma w ofercie ani jednego telefonu z logo Nokia. Dla Nokii problemem jest też Google Android, który coraz śmielej zdobywa rynek telefonów komórkowych – czytamy w The New York Times.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.