Nokia: pora posprzątać ten bałagan

Nokia: pora posprzątać ten bałagan30.07.2009 14:20
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Nokia 6303, 6300, 6216 Classic, 6212 classic, itd. Konia z rzędem temu, kto na pierwszy rzut oka powie czym różnią się wymienione powyżej modele poza jedną cyfrą w oznaczeniu. Podobny bałagan z nazewnictwem modeli ma miejsce u innych producentów telefonów, jednak to fiński koncern ma szansę, jako pierwszy, rozpocząć wielkie porządki w tym temacie

Oficjalny początek porządków ze strony Nokii planowany jest na targach Nokia World 09, które odbędą się na początku września w Stuttgarcie, w Niemczech. Wtedy to ten fiński producent telefonów ma oficjalnie zaprezentować nazewnictwo nowych serii telefonów. Do znanych już linii Eseries (telefony biznesowe) i Nseries (rozrywkowe), dołączą dwie nowe grupy - Cseries oraz Xseries.

Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)
Źródło zdjęć: © (fot. sxc.hu)

Dzięki ujednoliceniu nazewnictwa nowych telefonów, klient już na pierwszy rzut oka będzie wiedział czego może się spodziewać po konkretnym modelu z danej grupy. Będzie to również ułatwienie dla osób, które będą poszukiwać urządzenia o konkretnych możliwościach. Wyraźne ich oznaczenie pozwoli na znaczne zawężenie grupy urządzeń, z których trzeba będzie dokonać wyboru.

I tak, np. Eseries znana jest jako linia telefonów biznesowych. W każdym urządzeniu pochodzącym z tej grupy znajdziemy zatem moduł WiFi, klienta e-mail/IM, rozszerzone możliwości synchronizacji, szyfrowanie danych, itp, czyli minimum funkcji oczekiwanych przez użytkowników korporacyjnych.

Podobnie będzie z serią X (Xseries), która w każdym ze swoich telefonów zaoferuje takie funkcje jak gniazdo JACK 3,5 mm, zestaw słuchawkowy z pilotem, możliwość wymiany karty pamięci w trybie hot swap (bez konieczności wyłączania telefonu) czy radio, czyli minimalny zestaw dla urządzenia jednocześnie i multimedialnego, i rozrywkowego.

Każdy telefon z danej serii będzie opisywany przez przyporządkowaną jej literę (E, X, C, itd.) oraz liczbę. Pierwsza jej cyfra oznaczać będzie pozycję modelu - od najniższej (low-end) do najwyższej (high-end).

Zestaw minimalnych funkcji przypisanych do danej grupy będzie się zmieniał w zależności od potrzeb rynku, co ma następować raz na kilka lat.

W maju ub.r. również Sony Ericsson wprowadził nowe nazewnictwo swoich modeli. Składało się ono z litery oraz następujących po niej trzech cyfrach. Każda z liter oznaczała inne przeznaczenie telefonu. I tak, G oznaczało telefon z serii "webowej" (Generation Web), P to Pro (skierowany do klientów biznesowych), X - Xperia, R - radio, W - Walkman, C - Cyber-Shot (fotograficzny), S - Snapshot, T - T-Line (stylowy) i F - fun.

Ostatnia cyfra w nazwie modelu oznaczała rodzaj obudowy telefonu. Cyfry 0, 1 oraz 2 posiadały telefony o obudowie jednobryłowej (candy bar), 3, 4, 5 należały do sliderów, 6, 7 i 8 do "muszelek" (clamshell), natomiast 9 - do pozostałych.

I wszystko by było dobrze gdyby nie to, że niedawno Sony Ericsson zapowiedział wprowadzenie modeli o nazwie Satio, Yaris oraz Aino. Dzięki temu znów zapanował bałagan wśród telefonów tego producenta.

Również pozostali gracze będący na rynku mają spory bałagan w nazewnictwie swoich modeli. Wystarczy wspomnieć chociażby o Samsungu czy LG, nie mówiąc już o Motoroli.

Powstaje zatem pytanie, czy pozostali, poza Nokią, producenci uporządkują nazewnictwo swoich modeli i tym samym ułatwią życie swoim klientom?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.