"Nie Lubię!" - nowy przycisk na Facebooku?

"Nie Lubię!" - nowy przycisk na Facebooku?12.12.2014 12:51
Źródło zdjęć: © WP.PL

Mark Zuckerberg podczas sesji pytań z użytkownikami jego serwisu przyznał, że zarząd Facebooka myśli nad tym, aby wprowadzić do portalu przycisk, który można by w skrócie porównać do "Nie lubię". Zaznaczył jednak, że nie ma to być narzędzie do wyrażania wrogich i złych emocji.

_ Myślimy o tym całkiem poważnie _- powiedział Zuckerberg. - _ To interesujący pomysł, wprowadzenie tego narzędzia mogłoby rozwiązać wiele nietypowych sytuacji. _

Celem przycisku mającego pełnić funkcję „nie lubienia czegoś”. ma być możliwość skomentowania w ten sposób wydarzenia, w którym użycie popularnej łapki „Lubię to” jest nie na miejscu. Ma to być wyrażenie pozytywnego sentymentu do kogoś w niekoniecznie radosnej sytuacji życiowej. Szef Facebooka jako przykład podaje np. chorobę i zaznacza, że jego firma jest przeciwna, aby potencjalna opcja „Nie lubię” była wykorzystywana w nieodpowiedni sposób. Podkreślił, że Facebook dostaje mnóstwo próśb o prowadzenie przycisku „Nie lubię” od osób, które chciałby w ten sposób pokazać, że się z czymś nie zgadzają, albo że coś jest złe - na co nie zamierza się zgodzić.

Na konferencji mogliśmy także usłyszeć, że planowany mechanizm związany ze smutnymi wydarzeniami jest dla Zuckerberga wartościową rzeczą, jednak prace nad odpowiednim mechanizmem zajmą sporo czasu i nie ma co liczyć, na szybkie pojawienie się nowej funkcjonalności.

W 2012 roku media obiegła informacja, jakoby Facebook miał wprowadzić przycisk "Chcę" (z angielskiego "Want"). Jeden z programistów odkrył taką funkcję zaszytą głęboko w oprogramowaniu SDK. Miało to być genialne z punktu widzenia marketingowego oraz reklamowego narzędzie, dzięki którym moglibyśmy wskazywać naszym znajomym rzeczy, które chcielibyśmy posiadać. Jak wszystkim wiadomo, z wielkiego odkrycia nic nie wyszło i taka funkcjonalność na portalu nie istnieje. Przez jakiś czas używali jej tylko nieliczni testerzy. W przeciwieństwie do "Chcę", pomysł przycisku "Nie lubię" jest oficjalnie potwierdzony przez Marka Zuckerberga, a zatem jest realna szansa, że w opisywanej wyżej formie pojawi się na Facebooku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.