Netflix zabrał okres próbny. Wkrótce może mieć rekompensatę: nowy cennik

Netflix zabrał okres próbny. Wkrótce może mieć rekompensatę: nowy cennik25.03.2019 14:57
Źródło zdjęć: © flickr.com | Matthew Keys

To na razie tylko testy - tak Netflix komentuje decyzję o zakończeniu okresu próbnego w Polsce. Ale zmiana może wejść w życie na stałe. Jak gigant VOD będzie chciał przekonać użytkowników do kupna pakietów? Być może wprowadzi nową tańszą opcję.

"W twoim kraju nie oferujemy obecnie bezpłatnego okresu próbnego" - informuje od niedawna Netflix w Polsce. Miesiąc za darmo pozwalał sprawdzić, czy usługa dobrze u nas działa i czy jest w niej wystarczająco dużo treści.

Ale Polak - choć w tym procederze brał udział cały świat - potrafi. Niektórzy tworzyli kilka profili, by korzystać z miesięcznego okresu próbnego wielokrotnie. Inni z kolei takie darmowe konta sprzedawali - tym, którzy nie chcieli płacić całego abonamentu.

Netflix: nowy tańszy pakiet?

Na tego typu kombinacjach Netflix tracił miliony dolarów miesięcznie. Decyzja z biznesowego punktu widzenia jest zrozumiała. Ale jak przekonać niezdecydowanych? Netflix może mieć pomysł.

W Indiach już testowany jest nowy tani pakiet cenowy - kosztuje (w przeliczeniu) około 3,6 dol. Najtańsza opcja pozwala odtwarzać materiały wyłącznie na urządzeniach mobilnych i bez jakości HD.

Netflix: okres próbny się skończył, więc tańszy pakiet jest potrzebny

Na razie nie wiadomo, czy Netflix na stałe wprowadzi taki pakiet i czy będzie on dostępny na całym świecie. Ale na pewno opcja przydałaby się również w Polsce. W końcu wiele osób ogląda filmy i seriale właśnie na telefonie lub tablecie - w drodze do pracy albo łóżku.

Oglądając na mniejszym ekranie nie potrzebujemy wysokiej rozdzielczości. Za to niektórym przydałby się tańszy pakiet. Osoby, które chciały za Netfliksa płacić mało, mogłyby wybrać abonament kosztujący mniej niż 15 zł.

Netflix będzie musiał znaleźć sposób, by przyciągnąć tych, którzy mają opory przed płaceniem. I wcale nie chodzi o to, że widzowie wybierają tańszą konkurencję - w Polsce HBO Go jest dużo tańsze, ale wcale nie popularniejsze. Większym i groźniejszym rywalem może być… odradzające się piractwo.

Netflix: rywalem "Fortnite" i... piractwo

Niektórzy wiążą renesans serwisów torrentowych ze zbyt dużą liczbą serwisów VOD. Po prostu ludzie chcą oglądać filmy i seriale, ale nie mogą sobie pozwolić na opłacanie wszystkich abonentów. To żadne wytłumaczenie, ale dla takich usług jak Netflix to spory problem. A przecież wydawało się, że to właśnie one są gwoździem do trumny piractwa.

Rywala numer jeden Netflix widzi jednak gdzieś indziej. To nie nielegalne serwisy czy konkurencja na rynku VOD, a... "Fortnite".

Przedstawiciele Netfliksa mają na myśli nie tylko liczbę użytkowników ("Fortnite" ma już ich przeszło 200 mln, podczas gdy Netfliksa opłaca prawie 140 mln ludzi), ale czas spędzony w aplikacji. To zresztą problem także społecznościowych serwisów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.