Netflix z kategoriami wiekowymi. Nowe rozwiązanie pozwoli chronić najmłodszych

Netflix z kategoriami wiekowymi. Nowe rozwiązanie pozwoli chronić najmłodszych02.12.2020 11:40
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © Pixabay

Netflix w Wielkiej Brytanii dodał do swoich treści klasyfikacje wiekowe wygenerowane przez specjalny algorytm. Rozwiązanie ma wspierać ochronę najmłodszych przed szkodliwymi treściami i pomóc wybrać te, które są dla nich najwłaściwsze.

Technologia wykorzystana przez Netflix została opracowana we współpracy z British Board of Film Classification (BBFC) - organizacją, która klasyfikuje filmy w kinach. Pracownicy popularnej platformy streamingowej przejrzeli cały katalog dostępnych treści, oznaczając sceny seksu, przemocy i przekleństwa. Następnie wprowadzili zgromadzone dane do algorytmu uczenia maszynowego, co pozwoliło ustanowić odpowiednie wzorce wiekowe dla poszczególnych filmów czy seriali.

Netflix wprowadza nowe rozwiązanie

- Ponieważ ludzie spędzają coraz więcej czasu w internecie, dla rodzin ważniejsze niż kiedykolwiek jest posiadanie jasnych, spójnych porad dotyczących treści, aby mogły dobrze wybierać. To innowacyjne partnerstwo z jedną z największych usług w Wielkiej Brytanii pozwoliło nam to osiągnąć - i cieszymy się, że cały brytyjski katalog Netflix ma teraz klasyfikacje wiekowe BBFC, które ludzie znają i którym ufają – powiedział David Austin, dyrektor naczelny BBFC.

Netflix chciał uprościć proces wyboru treści, a także rozbudować narzędzia kontroli rodzicielskiej. Rodzice mogą teraz używać kodów do zabezpieczania indywidualnych profili, filtrować treści nieodpowiednie dla dzieci w danym przedziale wiekowym, a nawet usunąć poszczególne seriale lub filmy. Gdy używany jest ten filtr, zablokowane tytuły nie pojawią się nigdzie w profilu. Na razie rozwiązanie jest dostępne tylko w Wielkiej Brytanii, ale BBFC zachęca innych do skorzystania z niego.

- Ta technologia będzie mile widzianym dodatkiem do ochrony dzieci i młodzieży pod względem dostępu do nieodpowiednich programów nadawanych za pośrednictwem platform usług strumieniowych - powiedziała Daisy Richards, wykładowca w Leicester Media School na Uniwersytecie De Montfort.

Zobacz też: Tłumy w sklepach. Przyszłość galerii handlowych dalej stoi pod znakiem zapytania

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.