Netbooki zaleją sklepy: dwa razy więcej urządzeń w sprzedaży

Netbooki zaleją sklepy: dwa razy więcej urządzeń w sprzedaży14.07.2009 12:00
Źródło zdjęć: © Samsung

W tym roku do sklepów na całym świecie trafi dwa razy więcej netbooków niż w 2008. Jednocześnie zmniejszy się wybór klasycznych laptopów, które ustąpią miejsca swoim mniejszym odpowiednikom. Prognozę zwiastującą kolejny świetny rok urządzeń przenośnych przedstawiła firma DisplaySearch.

Do kanałów dystrybucji może w tym roku trafić nawet około 32,7 mln egzemplarzy netbooków. To niemal dwukrotnie więcej niż w roku ubiegłym, kiedy w sklepach pojawiło się około 16,4 mln urządzeń.

John Jacobs, dyrektor DisplaySearch, powiedział, że klienci wybierają netbooki z powodu ich przystępnej ceny - od 30. do 500 dolarów za egzemplarz. Producenci cały czas pracują również nad rozwiązaniami, które odpowiadałoby potrzebom użytkowników: aktualnie planuje się powiększenie ekranów i klawiatur. Wielokrotnie te dwie kwestie poruszane były przy zwracaniu netbooków od niezadowolonych klientów.

Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)
Źródło zdjęć: © (fot. Jupiterimages)

Inne usprawnienia, na których koncentrują się producenci netbooków, to m.in. lepsze możliwości graficzne (przykładami są m.in. 12-calowy IdeaPad S1. odtwarzający filmy HD od Lenovo czy technologia Ion Nvidii).

"Już niedługo może okazać się, że implementacja nowych rozwiązań sprzętowych do netbooków rozmyje ich ultraprzenośny charakter i zbytnio upodobni do laptopów. Już teraz można znaleźć na rynku "ultralekkie laptopy", które są bardziej wydajne od netbooków i jednocześnie nieco słabsze od swoich klasycznych odpowiedników" - dodał Jacobs.

Warto dodać, że netbooki notują świetne wyniki sprzedaży w państwach rozwijających się, gdzie klienci wybierają je zamiast klasycznych laptopów. W krajach rozwiniętych urządzenia te postrzegane są jako dodatek do posiadanego sprzętu.

Z 32,7 mln netbooków, które trafią do sklepów w skali światowej, 13,1 mln znajdzie się na rynku Europy, Środkowego Wschodu i Afryki, 8,8 mln w Ameryce Północnej, 3,9 mln w Chinach oraz 3,0 mln na terenie Azji. Do Japonii i Ameryki Łacińskiej trafi zaś po 1,9 mln urządzeń.

Źródło artykułu:idg.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.