Nest Bank wprowadził nową bankowość elektroniczną i otworzył swoje API dla fintechów

Nest Bank wprowadził nową bankowość elektroniczną i otworzył swoje API dla fintechów30.10.2018 16:28
Źródło zdjęć: © Nest Bank
Artykuł sponsorowany

Nest Bank uruchomił nowy system bankowości internetowej i mobilnej oparty o otwarte interfejsy integracyjne. Już teraz pod Nest Bank API swoje usługi podpięły polskie fintechy – SkyCash i FinanteQ, współpracę z bankiem rozwija też InteliWISE. Bank zapowiada, że to dopiero początek i zaprasza kolejne podmioty do współpracy.

Nest Bank uruchomił nowy system bankowości internetowej i mobilnej oparty o otwarte interfejsy integracyjne. Już teraz pod Nest Bank API swoje usługi podpięły polskie fintechy – SkyCash i FinanteQ, współpracę z bankiem rozwija też InteliWISE. Bank zapowiada, że to dopiero początek i zaprasza kolejne podmioty do współpracy.

Już w przyszłym roku dyrektywa PSD2 zobliguje polski rynek bankowy do realizowania koncepcji „otwartej bankowości”. W praktyce oznacza to, że wszystkie banki będą musiały dostosować swoje systemy do integracji z zewnętrznymi podmiotami. Fintechy oraz platformy płatnicze uzyskają legalny dostęp do danych związanych z historią transakcyjną klientów, co umożliwi przenoszenie całej relacji z jednego banku do innego. Otwartość w udostępnianiu interfejsów aplikacji bankowych pozwoli z kolei na ich integrację z rozwiązaniami zaproponowanymi przez fintechy. Wszystko to daje bankom i fintechom całkiem nowe możliwości w zakresie rozwijania nowoczesnych rozwiązań transakcyjnych, usprawnień procesowych i funkcjonalności aplikacji bankowych. Dla klienta oznacza to nowy sposób korzystania z bankowości, jeszcze bardziej dostępny i przyjazny.

Nest Bank postanowił otworzyć się na podmioty związane z rynkiem fintech jeszcze przed wejściem w życie dyrektywy PSD2 i udostępnił im swoją platformę już na etapie jej tworzenia. Przygotowana w ten sposób platforma bankowości mobilnej i internetowej została właśnie udostępniona nowym klientom banku.

- Mamy wiele pomysłów na rozwój naszej bankowości internetowej i mobilnej. Ale nie chcemy się tylko do nich ograniczać. Jako pierwsi na polskim rynku udostępniamy aplikację zbudowaną od podstaw w duchu otwartej bankowości, z fintechami już połączonymi z nami poprzez Open API - mówi Bartosz Chytła Pierwszy Wiceprezes Zarządu Nest Banku. - Nasze doświadczenie jako instytucji finansowej i innowacyjne pomysły fitnechów zaoferują klientom najlepsze user-experience. Będziemy zapraszać do współpracy kolejne firmy, które tworzą proste i praktyczne rozwiązania w odpowiedzi na konkretne potrzeby klientów. Będziemy również dynamicznie rozwijać kolejne nowoczesne metody płatności. Dzięki temu zbudujemy bankowość, jakiej oczekują klienci i z jakiej chętnie korzystają na co dzień – bezpieczny i dostępny portfel pełen rozwiązań wspierających rodziny i rodzinne firmy - mówi Bartosz Chytła.

Źródło zdjęć: © Nest Bank
Źródło zdjęć: © Nest Bank

- Konto bankowe w dzisiejszych czasach powinno być bezpiecznym i funkcjonalnym portfelem, który jest zawsze dostępny dla klienta. Takim właśnie portfelem jest konto w Nest Banku. Już dzisiaj nasi klienci mogą płacić telefonem z wykorzystaniem Google Pay, Apple Pay czy Garmin Pay. W przyszłym roku mamy zamiar udostępnić również BLIK. Dzięki Nest Bank API chcemy także wychodzić z płatnościami do serwisów zewnętrznych popularnych wśród klientów lub takich, które mają duży potencjał, aby odpowiedzieć na ich nowe potrzeby – mówi Małgorzata Adamczyk, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Nest Banku.

Nowoczesny UX

W nowej platformie bankowości elektronicznej Nest Banku postawiono na ergonomię interfejsu. U podstaw prostoty, przejrzystości i czytelności interfejsu leży stworzona przez Google konwencja material design. Platformę wyróżnia nowoczesna technologia React JS, SPA, dostosowanie do standardów Responsive Web Design, a z drugiej strony klasyka w podejściu do podstawowych elementów systemu, szanująca przyzwyczajenia użytkowników kreowane latami przez rynek.

Wirtualny portfel w zasięgu klienta

Nowa bankowość internetowa i mobilna Nest Banku pozwala na personalizowanie grafik oraz komunikatów - począwszy od tła aplikacji, poprzez banery i treści zaprojektowane w różnych miejscach. Już na start użytkownik widzi spersonalizowaną z imienia i nazwiska ofertę produktową.

Platforma ułatwia klientom bankowanie już od pierwszych kroków w Nest Banku. Podczas pierwszego logowania klient ma możliwość zdefiniowania własnego loginu, w tym aliasu, użytecznych powiadomień o wpływach i obciążeniach konta, jak również przeniesienia odbiorców zdefiniowanych dotąd w systemie innego banku, z którego przenosi konto. Nowa platforma to pełny zestaw usług finansowych oferowanych klientom indywidualnym i firmowym. Ważnymi wyróżnikami są tutaj możliwość wieloosobowego zatwierdzania transakcji i zarządzaniem użytkownikami firmy w zakresie uprawnień i limitów transakcji. To pełna obsługa płatnicza zarówno w bankowości internetowej, jak i mobilnej.

Źródło zdjęć: © Nest Bank
Źródło zdjęć: © Nest Bank

– W oparciu o nowe możliwośći, jakie daje Nest Bank API, już niebawem udostępnimy klientom proste i innowacyjne funkcjonalności ułatwiające przenoszenie konta bankowego oraz wszystkich relacji z innych banków do Nest Banku. Będziemy je wprowadzać zgodnie z nowymi kierunkami, jakie wytycza PSD2. Zarówno w zakresie procesów obsługowych, weryfikacji tożsamości klienta, jak i również usług płatniczych - mówi Małgorzata Adamczyk, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Nest Banku.

O jakie standardy oparto Nest Bank API?

Platforma Nest Banku została zbudowana zgodnie z architekturą RESTful, a wymiana danych odbywa się w formacie JSON. Dostęp do usług i autoryzacja żądań odbywa się w standardzie oAuth 2.0, który jest rekomendowany w wytycznych dyrektywy PSD II. – Budując Nest Bank API byliśmy w komfortowej sytuacji, ponieważ powstawało ono wraz z zupełnie nową platformą technologiczną banku. Architektura całego sytemu została tak zaplanowana, aby od razu uwzględniała ideę otwartości interfejsu. Pozwoliło nam to na integrację rozwiązań fintechowych w nowym modelu już na samym początku i udostępnienie niektórych z nich klientom banku w dniu startu platformy – mówi Małgorzata Adamczyk, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Nest Banku.

SkyCash, FinanteQ i InteliWISE już podpięte pod Nest Bank API

Pierwszymi fintechami, które podłączyły swoje usługi do platformy Nest Banku są SkyCash, InteliWISE i Finanteq. Dzięki nim bank mógł zaoferować swoim klientom rozwiązania ułatwiające codzienne korzystanie z finansów. Integracja ze SkyCash umożliwia dokonywanie płatności w aplikacji mobilnej SkyCasha bezpośrednio z konta w Nest Banku, bez konieczności wcześniejszego zasilania portfela zewnętrznego. Moduł mCommerce udostępniony w bankowości mobilnej Nest Banku przez Finanteq pozwala na wnoszenie opłat parkingowych, kupno biletów na wydarzenia kulturalne i sportowe, zamawiane taksówek czy rezerwację hoteli. Natomiast InteliWISE oferuje wykorzystanie swojej technologii przy integracji z Nest Bank API. Dzięki temu dowolny partner zewnętrzny Banku może budować aplikacje, które potrafią prowadzić swobodną konwersację z klientem. Bank planuje także we współpracy z InteliWISE zaproponować klientom nowe możliwości bankowania oparte o wykorzystanie sztucznej inteligencji na poziomie UX.

Źródło zdjęć: © Nest Bank
Źródło zdjęć: © Nest Bank

”Róbmy razem bank!” – Nest Bank zaprasza kolejne fintechy do współpracy

Na potrzeby nowych partnerów Nest Bank wystawił dedykowane środowisko testowe - Sandbox. Będzie on służył do integracji z zewnętrznymi serwisami i aplikacjami wraz z pełną dokumentacją wystawionych usług. Środowisko jest dostępne nieodpłatnie dla wszystkich zainteresowanych współpracą z Nest Bankiem.

- Na początek wystawiamy podstawowe usługi informacyjne i płatnicze, z czasem będą one poszerzane o usługi bardziej zaawansowane, służące do bardziej wyrafinowanych integracji w zależności od potrzeb naszych klientów i wartości jakie mogą wykreować zewnętrzni partnerzy. Wraz z wdrożeniem nowej platformy bankowości elektronicznej mamy na pokładzie wszystko co pozwoli nam na swobodny rozwój w tym obszarze – *mówi Małgorzata Adamczyk. *

Docelowo, zgodnie z regulacjami europejskimi w ramach Sandboxa w marcu 2019 będą również udostępnione usługi w ramach PSD2 (Polish API).

Jak przyłączyć się do Nest Bank API?

Wraz z udostępnieniem Nest Bank API uruchomiona została dedykowana strona www. Znajdują się na niej zarówno dokumentacja, jak i informacje organizacyjne. Dostępny jest również formularz za pomocą, którego można zgłosić chęć współpracy i otrzymać dostęp do sandboksa.

Więcej informacji: www.nestapi.nestbank.pl.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.