Neeson przywędrował do nas z przyszłości, aby pokazać "wyświetlacze jutra" - Super Bowl

Neeson przywędrował do nas z przyszłości, aby pokazać "wyświetlacze jutra" - Super Bowl02.02.2016 09:38
Źródło zdjęć: © ExperienceLG / YouTube

Liama Neeson przywędrował do nas z przyszłości. Nie sam, pomogli mu w tym Jake i Ridley Scott. Bohater ma trudne zadanie. LG wysłało go bowiem po to, aby pokazał nam "wyświetlacz jutra". Zobaczcie sami.

Liam Neeson przywędrował do nas z przyszłości. Nie sam, pomogli mu w tym Jake i Ridley Scott. Bohater ma trudne zadanie. LG wysłało go bowiem po to, aby pokazał nam "wyświetlacz jutra". Zobaczcie sami:

Krótki, ale dynamiczny i - jak na Scottów przystało - profesjonalny film, zostanie wyświetlony podczas finału Super Bowl. To pierwszy raz, kiedy południowokoreańska firma decyduje się na taki ruch. Super Bowl to finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim, zawodowej ligi National Football League (NFL). Jest to najważniejsze wydarzenie sportowe roku w Stanach Zjednoczonych. Cały świat natomiast wówczas skupia swoją uwagę na występach znanych artystów (udział w koncercie jest swego rodzaju wyróżnikiem dla gwiazd) oraz... reklamach. Super Bowl to wydarzenie, które skupia przed telewizorami największą liczbę Amerykanów i miliony ludzi w 19. krajach świata. W lutym 2015 roku osiągnęło rekordową oglądalność na poziomie 114,4 miliona widzów w samych USA. Powstające specjalnie na tę okoliczność produkcje bardziej przypominają więc opowieści, niż reklamy.

Całość ceremonii określana jest jako Super Bowl Sunday, w skrócie Super Sunday, i stała się... nieformalnym amerykańskim świętem narodowym. Dzień finału jest także drugim, po Święcie Dziękczynienia, dniem z największą ilością spożytego jedzenia w Stanach Zjednoczonych.

Źródło zdjęć: © (fot. LG Display / chip / engadget)
Źródło zdjęć: © (fot. LG Display / chip / engadget)

Wracając do bohatera spotu, film traktuje o technologii OLED. LG jest jedynym do tej pory producentem, który jest w stanie masowo produkować organiczne matryce wyświetlające najdoskonalszą czerń, a co za tym idzie - odzwierciedlające najbogatsze kolory. Dzieje się tak, ponieważ każdy pojedynczy piksel jest osobną diodą - ta podczas wyświetlania czarnych obszarów po prostu się wyłącza. Co więcej, OLED to furtka do futurystycznych marzeń o ubieranych, przezroczystych, zwijanych czy składanych wyświetlaczach. To właśnie dzięki temu, że diody są pikselami i nie potrzebują zewnętrznego źródła światła (emitują je same), można je nadrukowywać na ubraniach, tworzyć przezroczyste wyświetlacze, zwijać je w rulon albo przykleić na oknie - co zostało pokazane w filmie.

Dzięki tym i wielu innym wyznacznikom, o których pisaliśmy już niejednokrotnie *(czytaj: Oszukują nas czy nie? OLED naprawdę jest najlepszy?)
*
, OLED jest uznawany za najdoskonalszy wyświetlacz. Często w kontekście matryc organicznych mówi się, że są to "wyświetlacze jutra" i tym właśnie tropem poszło LG.

Reklama mówi o zaprezentowanym podczas targów CES 2016 flagowym telewizorze tego producenta *(pisaliśmy o nim tutaj podczas naszej relacji z Las Vegas)
*

Czy LG uda się dołączyć do grona "historycznych zwycięzców" pasma reklamowego Super Bowl? Już w 1984 roku Apple wystawiło swój spot, który tym samym zapowiedział nowy komputer Macintosh - ten film wciąż jest przez wielu uznawany za najlepszą reklamę, jaką w segmencie technologii wyświetlono podczas Super Bowl. W 2010 roku Intel chwycił za serca widzów słodkim robotem, który dołączył do konwersacji w nieodpowiednim momencie (reklama procesorów Intel Core i3, i5, i7). Do historii poniekąd przeszła też reklama Samsunga, kiedy to delikatnie uszczypnęła w nos Apple'a, naśmiewając się niejako ze stojących w kolejce po nowego smartfona ludzi. Ci widząc nowego Note'a Samsunga doszli do wniosku, że nie warto czekać na Apple'owskiego _ sajfona _.

A jakie są wasze ulubione reklamy z Super Bowl?

_ SŁK-Wirtualna Polska / Wikimedia _

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.