NatuLearn, czyli Kinect uczy w szkole

NatuLearn, czyli Kinect uczy w szkole25.09.2012 11:07
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Pomysłów na wykorzystanie sensora Kinect jest wiele, nie wszystkie jednak są dostępne na polskim rynku, jak i nie wszystkie gotowe rozwiązania pasują do konkretnych potrzeb. Nauczyciel języka angielskiego z Zespołu Szkół im. J.P. II w Jamielniku - Łukasz Rumiński – wraz z programistą Tomaszem Kowalczykiem, postanowili nie czekać na komercyjne aplikacje i stworzyli własne oprogramowanie wspomagające naukę uczniów poprzez grę i zabawę. Całość działa w oparciu o sensor Kinect z konsoli Xbox oraz komputer z systemem Windows 7.

Pierwszą ze stworzonych aplikacji jest aplikacja „Kinect Quiz”. Składa się ona z dwóch części: edytora zagadnień oraz aplikacji sterowanej gestami. Nauczyciel, używając edytora tworzy swoją bazę pytań dając dwie odpowiedzi, z których tylko jedna jest poprawna. Do tego określa czas, jaki uczeń ma na udzielenie odpowiedzi. Uczeń obsługując aplikację wybiera odpowiedź za pomocą gestów dłoni (unosi rękę, lewą lub prawą, nad głowę) - każda, poprawna lub niepoprawna odpowiedź, jest zliczana. Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie przygotowane pytania ukazuje się wynik. W ten sposób uczniowie mogą ciekawie powtarzać materiał, który wcześniej przyswajał na lekcjach.
„Kinect Quiz”. jest następcą aplikacji o nazwie „Q&A”, którą Łukasz Rumiński wykorzystywał już wcześniej. W „Q&A” istniała jednak możliwość zbudowania tylko jednej bazy pytań. Po udzieleniu wszystkich odpowiedzi uczniom ukazuje się wynik oraz robione jest zdjęcie. Wynikiem i zdjęciem uczeń może podzielić się bezpośrednio z poziomu aplikacji na szkolnym profilu Facebook.

Drugą z przygotowanych aplikacji jest aplikacja „LearnLang”. umożliwiająca rozpoznawanie mowy. Jest to aplikacja składająca się z edytora pytań oraz aplikacji sterowanej głosem. Nauczyciel ma możliwość stworzenia dowolnej ilości baz z pytaniami z możliwością ich zapisywania i późniejszego edytowania. Słowa dodaje się w edytorze - tworzymy kategorie, np. zwierzęta, podajemy angielskie i polskie odpowiedniki oraz obrazki odnoszące się do tych słów. Rozpoznawanie mowy wymaga od uczniów dokładnego wymawiania danych słów, częstego powtarzania ich, do momentu kiedy aplikacja uzna, że są poprawne.

Trzecią z aplikacji stworzoną siłami Łukasza Rumińskiego i Tomasza Kowalczyka jest aplikacja „Human Body”. Aplikacja ta, wykorzystując technikę „Drag&Drop”, pomaga w nauce słownictwa (nazw części ciała) najmłodszym uczniom. Jest to bardzo prosta aplikacja, która z biegiem czasu będzie rozwijana.

Ostatnim projektem wykorzystywanym w szkole w Jamielinku jest aplikacja „Kinect Numbers Game”. - aplikacja zaprojektowana w stylu Metro, pozwalająca starszym uczniom rozwiązywać popularną łamigłówkę. Celem gry jest ułożenie cyfr w odpowiedniej kolejności. Aplikacja mierzy czas każdemu uczniowi wprowadzając element rywalizacji.

Autorzy aplikacji postanowili udostępnić swoje oprogramowanie za darmo. Wszystkie opisane aplikacje są dostępne na stronie http://natulearn.com wraz z instrukcją ich obsługi.

Należy pamiętać, iż aby aplikacje działały poprawnie, potrzeba w komputerze zainstalować sterowniki Kinect for Windows.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.